Bondi, Melbourne, grote plannen en wwoofen! - Reisverslag uit Darraweith Guim, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Bondi, Melbourne, grote plannen en wwoofen! - Reisverslag uit Darraweith Guim, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Bondi, Melbourne, grote plannen en wwoofen!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

02 Februari 2014 | Australië, Darraweith Guim

Hallo allemaal,

Weer bijna een week voorbij, een week van Bondi, Melbourne en mijn woofing adres.

Maandag vertrok ik vanuit Sydney naar Bondi Beach, maar dit ging helaas niet zonder de nodige stress. Natuurlijk was mijn tas zwaar, maar dat was niet het ergste; ik had mijn treinkaartje gekocht en zat heel ontspannen te wachten om mijn trein, toen er werd omgeroepen stond ik alvast op om zo klaar te zijn om in de trein te stappen, toen merkte ik opeens op dat ik mijn jas, mijn enige, niet had. Ik had hem op mijn tas liggen en toen was hij weg. Dus ik rende naar boven, waar ik het kaartje had gekocht, die wees me weer naar iemand anders. Gelukkig wilde deze man wel helpen, aan mensen gevraagd of ze hem hadden gezien en ja heb hem zien liggen, maar die ligt er nu niet meer. Goh, daar heb ik wat aan. En eigenlijk op het moment dat we het op wilde geven, zag hij een dakloze en vroeg het daaraan, en toen zag ik mijn jas op zijn karretje liggen. Hij gaf hem gelijk en zei dat hij hem buiten had gevonden en hem terug wilde brengen naar het loket. Twijfelde hierover, want het is een best goede jas, maar had hem weer, en dat was het belangrijkste. Ik streste zo erg dat ik hem kwijt zou zijn en dat ik geen jas meer zou hebben, dus het duurde even voordat ik mezelf weer was. Toen eindelijk met de trein en bus naar Bondi, bij het hostel aangekomen, was ik te vroeg om in te checken. Ik kon gelukkig wel mijn spullen ergens opbergen en ben toen lekker naar het strand gegaan, want het was voor het eerst sinds dat ik Brisbane had verlaten, de zon echt scheen!:) later die middag toch nog ingecheckt en daarna nog even lekker over de boulevard gelopen.

Dinsdag in de morgen eerst een heerlijke wandeling langs de kust gemaakt. Ik kwam langs verschillende baaien, waaronder Tamarama, dat was toch wel erg grappig en het was een mooie baai. Smiddags weer lekker naar het strand gegaan en heerlijk bij liggen kleuren, eindelijk! Daarna weer lekker over de boulevard gewandeld en wat te eten gehaald, omdat vervolgens heerlijk bij het strand, met uitzicht op de mooie blauwe zee, lekker opgegeten. Savonds heb ik nog eerst lekker gezeten op het dakterras met wat meiden van mijn kamer en daarna nog wat gedronken en een kaartspel gespeeld als soort van mijn laatste avond.

Want woensdag vertrok ik alweer naar Melbourne. Eerst met de bus naar het vliegveld en toen vliegen naar Melbourne, ik zat naast een heel aardig ouder koppel die weer terug gingen na Australia day weekend, hebben de hele vlucht eigenlijk gekletst. Toen het vliegtuig geland was, was ik echt letterlijk in the middle of nowhere! Er was 1 bus en als je die zou missen moest je tot savonds laat wachten, ik was daar om half 3 smiddags. Na een uur met de bus aangekomen in Melbourne. Dus ik weer met mijn zware tassen en jas naar de tramhalte en toen naar het hostel. Savonds ben ik naar de Queen Victoria avondmarkt gegaan, ik liep langs het gedeelte waar de nomale markt is en zag niets e het was erg rustig. Ik liep een stukje verder en het was echt niet normaal druk, overal mensen echt overal, verder waren er echt super veel etenkraampjes. Op verschillende plekken was er ook muziek en iedereen was zo relaxed en de sfeer die er hing was ookal was het erg druk, lekker rustig en ontspannen. Ik heb op de markt ook nog een hennatattoo laten zetten, ik vond het wel leuk als aandenken en het zou 15 dagen blijven zitten, nu 4 dagen later is het al bijna weg helaas..

Donderdag ging ik al vroeg naar de gewone Queen Victoria markt zodat ik lekker goedkoop fruit en groente kon kopen, want dat is echt heel erg duur hier in de supermarkten. Daarna ben ik naar de stad gegaan en heb ik daar lekker rondgelopen, vervolgens ben ik naar de Botanic Gardens gegaan en naar een soort monument gegaan vanaf waar je de hele stad kon zien, was echt leuk om te zien. Ik ben toen doorgelopen naar southbank, waarbij ik zoiets als in Brisbane had verwacht, maar dat was het dus niet en hetvwas meer een soort lange boulevard met erg veel restaurantjes, het zag er wel leuk uit. Daarna was ik nog even door de stad gelopen en ben toen terug gegaan naar het hostel, waar ik heerlijk gekookt had met alle groentes.

Vrijdag ben ik eerst naar het reisbureau gegaan, waar ik een leuke trip heb geboekt voor de Great Ocean Road voor eind februari! Kijk er nu al naar uit! Daarna heb ik een wandeling gemaakt die door allemaal kleine straatjes en arcades ging, was echt heel leuk en er waren erg leuke cafeetjes etc. Vervolgens ben ik langs het parlement house en het park gelopen en doorgegaan naar de wijk Fitzroy, iemand zei dat het een erg leuke wijk was, maar ik vond er letterlijk niets aan en ben weer snel met de tram teruggegaan naar de stad, daar nog even lekker rondgelopen en toen teruggegaan naar het hostel, want moest weer gaan inpakken want zou de volgende dag naar mijn eerste wwoofing adres gaan!

Gisteren was het dus zover, ik zou naar een boerderij gaan! Ik zou de trein nemen van half 1 dus ging daarvoor nog even naar het reisbureau, omdat ik wat dingetjes wilde plannen en boeken voor mijn trip door de outback. En dat is zeker gelukt! Ik ga op 22 april van Adelaide naar Alice Springs waar ik op mijn verjaardag aankom, ik zal onderweg natuurlijk onder andere Uluru en de Kings Canyon zien! Echt geweldig gewoon! Dan breng ik ongeveer een week door in Alice, ik ga in die week nog een trip maken naar de West Macdonnell Range maken, wat er ook echt gewoon geweldig uitziet! En dan vertrek ik op 3 mei met een 3 daagse trip naar Darwin en ga ik nog alleen maar heel veel mooie dingen zien! Kan niet wachten om dit allemaal mee te gaan maken!! :)

Maar goed, daarna ging ik dus met de trein naar Wallen, een plaatsje wat redelijk in de outback ligt, en daar werd ik opgehaald door mijn wwoofing adres. Ik ontmoette al een andere wwoofer die hier zit, want zij was ook aan het wachten. Ze komt uit Engeland en is erg aardig. Toen kwamen we dus aan bij de boerderij, mijn wwoof adres is een vrouw alleen en ze heeft een soort wildlife opvang voor gewonde dieren, voornamelijk kangoeroes! Er is ook nog een Duits meisje dat hier wwooft, zij is ook erg aardig. Wat ik hier moet doen zal ik even uitleggen, wwoofen is dat je op een boerderij werkt voor je accommodatie en eten, hier moet ik dus voor de kangoeroes zorgen, en de andere dieren, en helpen in de tuin. Die middag hadden we vrij, dat hebben we iedere avond. Daarna moesten even met de twee jongste kangoeroes en de wombat gaan lopen! :) en helaas ook poep scheppen, gelukkig wel met handschoentjes aan! Het is hier aangezien het een biologische boerderij is, allemaal erg natuurvriendelijk, dus al het afval scheiden en wc papier niet doortrekken. Ja dit is verre van wat ik ben en moet er erg aan wennen. Daarna hielpen we met het voeren van de kangoeroes en daarna hebben we geholpen met koken. En dat was mijn eerste wwoof dag, eigenlijk meer avond.

Vandaag was dan de eerste echte dag. We begonnen om 7u in de morgen want het zou een erg warme dag worden, en dat werd het; 43 graden in de schaduw, waarschijnlijk rond de 50 graden in de zon!, en geen wind, zelfs geen zuchtje! We gaven eerst alle dieren eten en gingen weer poep scheppen en daarna hadden we zelf ontbijt. Daarna begonnen we in de tuin. Het is een erg grote tuin en we moesten vandaag vooral een beetje de oude planten eruit halen. Het was echt ontzettend warm en je voelde de zon echt branden. Daarna gingen we nog wat doen met het hek rond het kangoeroe verblijf, want daar zit een gat in en dat is erg gevaarlijk want dan kunnen er vossen inkomen en de kangoeroes aanvallen, en aangezien hier alleen kleintjes zijn zou de vos ze op kunnen eten. Daarna hadden we lunch en de middag weer vrij. Maar dat was niet alleen saai;
Ik lag namelijk op mijn bed, toen ik iets op mijn arm voelde, ik dacht dat het gewoon een vlieg was, maar toen die niet wegging toen ik mijn arm bewoog, besloot ik toch even te kijken, en daar zag ik het...; een huntsman spin ter grote van mijn handpalm, hij was gewoon lekker op mijn arm aan het zitten. Ik schrok omhoog, maar gilde niet! Denk dat ik te erg geschrokken was. Het Duitse meisje was ook erg bang en zij haalde het neefje van mijn wwoof adres erbij, terwijl ik de spin in de gaten hield. Hij haalde hem gelukkig weg, maar ik was toch wel erg geschrokken, want deze spinnen zijn echt super eng, maar ongevaarlijk! Ik weet nog niet hoe ik ga slapen, maar dat zal wel niet al te best zijn! Hopelijk was dit de eerste en laatste keer. Straks gaan we weer verder en doen we hetzelfde als gisteravond en dan weer lekker niets doen.

Mijn eerste indruk van het wwoofen is apart. Ik weet niet of het echt iets voor mij is, aangezien ik verre van een boerderij meisje ben, maar het is ook wel echt geweldig om met die kangoeroes te werken en zo dichtbij ze te zijn, dus ik ga het deze twee weken gewoon volhouden en zal dan een hele ervaring rijker zijn, die veel mensen niet hebben.

Ik was het vorige week vergeten te zeggen, maar mijn terugreis datum staat vast, op 11 juni vertrek ik vanuit Australië :( en dan ben ik op 12 juni weer in Nederland :) ik heb hier nu dus nog 4,5 maand over en ga eruit halen wat erin zit, ga zoveel mogelijk van die hele mooie land zien en ga gewoon weer verder met het leven van mijn grote droom!

Tot volgende week! Meer verhalen over mijn avonturen op de boerderij;)

Xx Tamara

  • 02 Februari 2014 - 08:56

    Mama:

    Lieve Tamara, wat een avonturen weer, wacht maar, over twee weken ben je een echt boerderijmeisje! Dan pak je die spin zelf gewoon op

  • 02 Februari 2014 - 09:41

    Papa:

    Wat een belevenissen:) Echt geweldig wat je allemaal meemaakt en ach een beetje poep omruimen en een spinnetje wat maakt het uit, je zit per slot van rekening in de outback !

  • 02 Februari 2014 - 10:28

    Janny:

    Hoi Tamara,
    In de poep wroeten is goed voor de huid......en een spin op je arm!?!? Gelukkig was het geen olifant!
    Bovendien, zo'n stoere meid die alleen het avontuur aangaat, laat zich toch niet van het padje brengen door een beetje poep en een spinnetje?! :-)
    Je reis blijft een mooie uitdaging.....go for it, girl!!!
    Liefs Janny xxx

  • 02 Februari 2014 - 17:48

    Floor De Kraa:

    lieve Tamara

    Vol aandacht je verslag gelezen!!!spannend,spannend,spannend!!!!
    Wat een belevenissen en........let goed op je jas zoniet en heb je ze nodig oma heeft er nog een tig in de kast hangen,maar daar hebt je nu niets aan!!!Nog heel veel reisplezier en kijken vol belangstelling uit naar je volgende verslagen.liefs opa en oma dikke kusssssss

Tags: Zon, Vliegen, wwoofen

Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 11183

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: