Plannen veranderen! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Plannen veranderen! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Plannen veranderen!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

10 Maart 2014 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

Wat was dit een week zeg, het belangrijkste dat ik wel geleerd heb, is dat ik moet stoppen met ver vooruit plannen, want tot nu toe is het daar nog niet heel goed meegegaan.

Woensdag besloot ik weer een lekker rustig dagje te hebben, ik ben met de tram naar Glenelg gegaan. Dit is een van de stranden bij Adelaide. Helaas waaide het die dag best hard, dus kon ik niet echt op het strand gaan liggen. Wel ben ik lekker over de pier en boulevard gaan lopen en heb daarna het plaatsje bekeken. Hierna ben ik weer met de tram terug naar de stad gegaan en daar nog even rondgelopen.

Donderdag leek wel weer een beetje op de vorige dag, want heb weer niet zo heel veel gedaan. Ik heb eerst een beetje door de stad gelopen en alle muziek geluisterd en daarna ben ik naar het park gegaan. Daar heb ik vervolgens een redelijke tijd gezeten. Opzich vind ik Adelaide wel een leuke stad, het is lekker relaxed, maar er is niet heel veel te doen voor mijn idee, niet zoveel als in Sydney en Melbourne.

Vrijdag ben ik naar de Art Gallery gegaan, ja ik doe hier ook nog iets cultureels! Ik kwam ook wat Nederlandse schilders, maar ik kende er geen een. Er was ook een hele aparte zaal over de dood, waar allemaal aparte schilderijen en kunstwerken waren, snapte vaak niet wat het nou moest voorstellen! Daarna zag ik nog iets wat ik echt heel vreemd vond, het waren 2 paarden lichamen zonder hoofd, opgehangen aan het plafond. Later hoorde ik dat het vrij bekend schijnt te zijn, maar ik vond het maar een vreemde gedachte en aanblik om die paarden daar te zien hangen.

Zaterdag had ik besloten om naar het museumpje gaan. Er was een groot en heel interessant gedeelte over de aboriginals. Daar heb ik dus ook echt heel veel tijd doorgebracht. Er waren heel veel objecten, informatie en ook filmpjes, dat was dus echt de moeite waard! Helaas gebeurde er savonds ook iets vervelends, want ik besloot het werkhostel, waar ik vandaag naar toe zou gaan, te googlen. Ik heb nog nooit zulke slechte reviews gezien! Alle reviews zeiden dat ze vooral aanraden NIET te komen, de omstandigheden van het hostel en werk zouden echt verschrikkelijk zijn. Dit liet me wel erg schrikken en nadat ik even met papa en mama had overlegd, besloot ik om niet te gaan en zou ik gaan kijken of ik mijn outback trip kon verplaatsen.

Zondag ging ik dus gelijk naar het reisbureau, nadat we hadden gekeken wanneer en gebeld naar de organisaties, kon ik het veranderen en ga ik aanstaande zaterdag al weg! Ik was zo blij dat het kon en het maakte mijn dag helemaal! Ik heb nu eigenlijk een maand over waarvoor ik nog geen idee heb wat ik dan ga doen, maar dat zie ik dan wel weer, ik moet in ieder geval stoppen met plannen! Daarna heb ik nog een hele leuke andere activiteit voor morgen geboekt; ik ga met dolfijnen zwemmen!!! Ik kan dat ook niet geloven, het zijn wilde dolfijnen dus je mag ze niet aanraken maar je zwemt er wel tussen! Ik zal natuurlijk erg veel foto's maken!

In de avond had ik een oppasklusje waar ik dus weer wat geld verdiende, maar het was wel een zware avond.

Vandaag heb ik het lekker rustig aangedaan, ik ben van hostel veranderd en heb al een goede indruk van deze. Het is een stuk kleiner dan de andere hostels waar ik tot nu toe heb verbleven, maar het is wel erg gezellig.

Morgen moet ik dus al om 5 uur opstaan om vervolgens naar de boot te gaan voor de dolfijnen, ik kan niet wachten en zal veel foto's maken!

En dan zaterdag beginnen met mijn grote trip!

Tot de volgende keer!

Xx Tamara

  • 10 Maart 2014 - 14:29

    Ariane:

    Hallo Tamara, prima aangepakt: situatie geëvalueerd en daarna passende actie ondernomen. Veel plezier nu, je weet nooit waar/tegen welke leuke dingen je onderweg nog tegenaan loopt. Je bent tenslotte in een onbekend land!
    Hartelijke groet, Ariane, Rob, Suzanne, Inge en esm'ee

  • 10 Maart 2014 - 18:03

    Janny:

    Wat heb jij al veel geleerd, tamara! Vooral over jezelf!
    Goed hoor!
    Gr janny
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 11178

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: