7 maanden in Australië en Alice - Darwin trip - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu 7 maanden in Australië en Alice - Darwin trip - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

7 maanden in Australië en Alice - Darwin trip

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

07 April 2014 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,

Ik realiseer me net opeens dat ik vandaag alweer 7 maanden in Australië ben, wat gaat de tijd toch snel en helaas is over twee maanden het avontuur weer afgelopen, maar voordat ik daar te veel aan ga denken, eerst wat ik de afgelopen week heb gedaan.

Afgelopen maandag was mijn laatste dagje in Alice Springs, sochtends heb ik de ANZAC-Hill beklommen, hierop stond een monument ter nagedachtenis van alle soldaten die zijn omgekomen bij oorlogen waar Australië aan mee heeft gedaan, ook had je vanaf hier een mooi uitzicht over Alice en omgeving, toen realiseerde ik me helemaal hoe klein het was. De rest van de dag heb ik een beetje ingepakt en lekker niets gedaan.

Op dinsdag begon mijn tour naar Darwin, de eerste grote stop was bij de Devils Marbles, dit zijn echt super veel grote ronde stenen en ze liggen in veel grote soort stapels, het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar het was echt heel bijzonder om te zien. Er was ook een grote steen perfect doormidden gespleten en dan kon je daar tussen staan, dan merk je echt hoe groot die stenen zijn. Nadat we er omheen gelopen hadden en daar geluncht hadden, gingen we weer verder. De volgende stop was Tennent Creek, de meeste saaie plek ooit, het was de driena grootste stad van Northern Territory, en er was misschien 1 grote straat, en ze hadden alleen 3 cafés en een benzine station. Moet je nagaan hoe klein de andere plaatsten zijn, want dit als een van de grote steden heeft maar liefs 3000 inwoners! Daarna reden we door naar de kampeer plek, daar wandelden we naar een soort waterplas wat echt helemaal niets voorstelde en het was het niet waard geweest om er helemaal naar toe te lopen, door de bosjes, op slippers. Toen ik savonds wilde gaan douchen, zag ik opeens 2 groene kikkers op de wc bril zitten en een meisje zei dat ik ook eens in de wc daarnaast moest kijken, en daar zat er 1 in de wc! Toen keken we om ons heen en zagen we nog veel meer kikkers, ook op de muren enzo. Ik heb dus nog nooit zo'n korte douche gehad!

De volgende dag gingen we gelijk weer opweg en moesten we weer veel rijden. We maakten een stop bij een benzinepomp, waar ze binnen allemaal slangen in een soort glazen bak hadden! Dat was toch wel een beetje vreemd. Vervolgens reden we door naar Daily Waters, hier is een van de oudste pubs van Australië, komt uit 1930, en er hingen overal aan de muren spullen die backpackers of toeristen hadden achtergelaten, zoals geld, pasjes maar ook onderbroeken en BH's. Hier hebben we lekker gebarbecued en nog even gezwommen, voordat we weer gingen rijden. We kwamen aan bij een soort hot Pools, het was een soort zwembad gemaakt in de rivier, het was erg bijzonder om te zien, het was niet zo warm als ik had verwacht maar wel erg lekker. Toen we terug liepen naar de bus zagen we ook nog een paar kangoeroes. Daarna reden we door naar Katherine, de tweena grootste plaats van NT, er waren gelukkig al wat meer winkels en mensen dus was wel leuk om te zien. Daarna gingen er door naar het kamp, we sliepen daar in een soort permanente tenten, met een bed en al, het was gelukkig niet meer in zo'n swag waar allemaal beesten zo in kunnen lopen!

De laatste dag van de tour, moesten we al iets vroeger op en toen we weg reden zagen we een slang in het gras liggen, ik weet niet wat voor soort het was, maar hij was wel groot! We reden naar Katherine Gorge, het was echt heel erg mooi om te zien en het uitzicht was geweldig, helaas geen krokodil gezien. We reden door naar Edith falls, onderweg zagen we nog wat waarschijnlijk gecontroleerde bosbrandjes, dus dat was niet zo gevaarlijk. Bij de waterval aangekomen hebben we daar even gezeten, je mocht niet zwemmen in het meertje eromheen omdat er krokodillen konden zitten, sommigen gingen nog naar de bovenkant van de waterval om daar in een soort meertje te zwemmen, maar ik was beneden gebleven omdat mijn knieën veel te veel zeer deden en het een erg steile wandeling zou zijn. Maar ik zag wel een waterslang! Daarna hebben we de reis naar Darwin vervolgd en zijn we savonds met de hele groep uiteten gegaan.

Vrijdag was mijn eerste dag in Darwin, ik heb die dag niet zo heel veel gedaan, want doordat ik hier nu in de soort tropen zit is er erg veel luchtvochtigheid (gisteren was het 90%!) dus daardoor krijg je het best benauwd en voelt het ontzettend warm aan.

Zaterdag ben ik eerst over een soort esplanade gelopen, richting het Lagoon, ik dacht even lekker zwemmen, maar nee hoor het water was echt hartstikke vies, dus dat was wel jammer. Nadat ik een hele tijd lekker heb zitten lezen, ben ik met de bus naar een winkelcentrum gegaan en daar even lekker in de airco rondgelopen. Op de weg terug regende het nog lekker hard, dat was dus een soort van mijn eerste tropische regenbuitje.

Gisteren ben in naar een museum gelopen, het museum was erg interessant en er was ook nog een opgezette krokodil en een tentoonstelling over een cycloon, die erg veel schade had aangericht in 1974, er was ook een geluidsfragment, en dat klonk toch wel. Helaas moest ik toen ook weer teruglopen, ik had het lopen ontzettend onderschat, het was een uur heen en een uur terug, maar omdat het hier zo benauwd is, was het wel een beetje afzien haha. De rest van de dag heb ik dus ook niet meer zo veel gedaan. Aan het begin van de avond was er een erg grote tropische regenbui met onweer en bliksem. Maar dat was niet de grootste die ik had meegemaakt, want toen ik later op de avond in bed lag te lezen en muziek lag te luisteren, hoorde ik veel kabaal en dat was niet de airco dacht ik, en jawel hoor het regende letterlijk pijpenstelen, heb nog nooit zo veel regen gehad, na een klein halfuurtje stond de hele straat helemaal blank en er was nog veel meer onweer. Iemand op mijn kamer vertelde me dat dat kwam omdat er een cycloon in de buurt zit, hoop maar dat het niet al te erg gaat worden.

Vandaag heb ik dan dus ook gelijk de organisatie van de tour, waar ik morgen mee naar Kakadu National Park vertrek, gebeld en ze zei dat hij gewoon doorging en dat ze om het weer heen werken, gelukkig vertelde ze me dat we niet in swags zouden slapen! Stel je voor! Voor de rest heb ik nog geen plannen voor vandaag, dus denk dat het vooral lekker niets doen gaat worden.

Morgen vertrek ik dan weer met een tour en na de tour ben ik nog een paar dagen in Darwin, waarna ik op zondag naar Broome, Western Australia, vertrek.
Ik kijk erg uit naar alles wat gaat komen de komende twee maanden en ik ga er uithalen wat erin zit, want voordat ik het weet zal ik weer onderweg zijn naar huis..

Tot de volgende keer,

Xx Tamara


  • 07 April 2014 - 17:07

    Janny:

    Tamara, wat betreft die groene kikkers....... Niet gekust? Misschien zat je prins er wel bij!
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 11190

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: