Staircase to the moon, kamelen en vertraging - Reisverslag uit Perth, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Staircase to the moon, kamelen en vertraging - Reisverslag uit Perth, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Staircase to the moon, kamelen en vertraging

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 April 2014 | Australië, Perth

Hallo allemaal,

En weer is er een week voorbij gevolgen! Vooral een weekje van lekker een beetje niets doen.

Vorige week dinsdag ben ik inderdaad lekker naar het strand geweest, het is net een paradijsje. Heerlijk relaxed in het zonnetje en lekker gezwommen in de lekker warme zee, 28 graden om precies te zijn!

Woensdag ben ik eerst even naar de stad gegaan en daarna, nou je zal het wel kunnen raden, ben ik weer naar het strand geweest. Savonds weer de zonsondergang bekeken, wat weer heel erg mooi was. Later hoorde ik van mensen dat ik de staircase to the moon had gemist, geen idee wat het was, maar het zou de volgende dag ook weer zijn.

Donderdag heb ik natuurlijk eerst lekker op het strand gelegen en daarna ging ik opweg naar de staircase to the moon, dit gebeurt maar 1 per jaar en dan twee dagen, het is zo zeldzaam omdat het weer goed moet zijn, het moet eb zijn en de planeten moeten in een bepaalde lijn staan, maar als dat allemaal goed is, dan zie je wel echt iets geweldigs! Zodra de maan opkomt, lijkt het namelijk, door het licht van de maan, dat er een soort trap naar de maan gaat. De modder en de zee zorgen hier voor, maar het is echt heel erg mooi om te zien, zelfs de opkomst van de maan was geweldig, de maan was bijna oranje en het is gewoon echt super om te zien. Er waren zelfs locals die zeiden dat dit een van de mooiste staicase to the moon die ze ooit gezien hadden. Ik was zo blij dat iemand dit tegen me gezegd had zodat ik het met mijn eigen ogen kon bewonderen, want het was het zeker waard.
Savonds gingen we nog met bijna het hele hostel uit, het was erg gezellig, maar het was eerst nog even stressen, want ik had alleen mijn rijbewijs meegenomen, maar nu moest ik opeens mijn paspoort laten zien bij de entree, normaal is je rijbewijs genoeg. Maar ik heb hem opgehaald en toen kon ik gelukkig dus wel naar binnen.

Vrijdag was ik van plan weer de hele dag op het strand door te brengen, maar in plaats daarvan, heb ik een ritje op een kameel gemaakt. Er kwam een meisje het hostel ingerend en vroeg of we een kamelenrit wilden maken voor maar 20$! Dat wilde ik natuurlijk wel, want ik wilde eigenlijk de kamelenrit bij zonsondergang maken, maar die was helemaal volgeboekt. Toen we op het strand aankwamen, konden we na een korte introductie, op de kameel gaan zitten. En daarna moest de kameel op gaan staan, dat was wel eventjes eng, want opeens zit je best hoog boven de grond. Het was wel echt geweldig, je gaat een beetje heen en weer als je erop zit, maar het is wel echt leuk om mee te maken. En op het strand was ook helemaal geweldig, lekker in het zonnetje en de blauwe oceaan direct naast je. Ook reden er op dit stuk strand auto's dus die maakten ook allemaal foto's van ons, we leken net beroemdheden! ;p. Ik was zo blij dat ik het toch nog gedaan heb, had het niet willen missen!
Daarna ben ik natuurlijk wel even lekker naar het strand gegaan, want had het ontzettend warm gekregen van op die kameel zitten.

Zaterdag was weer een erg relaxed dagje, eerst weer even de stad in geweest en daarna weer heerlijk op het strand gelegen en de zonsondergang bekeken.

Zondag was het dan weer zover, ik ging weer door naar de volgende plaats en weg uit Broome. Ik zou om kwart over 4 vliegen, nadat we allemaal een tijd aan boord hadden gewacht, zeiden ze dat we het vliegtuig uitmoesten omdat er technische problemen waren en ze het vliegtuigen moesten herstarten. Dus wij allemaal het vliegtuig uit, na en tijdje mochten we er weer in en toen we weer een tijd hadden zitten wachten, zeiden ze dat we weer het vliegtuig uitmoesten want ze hadden nu problemen met het papierwerk. Toen riepen ze om dat we al onze handbagage uit het vliegtuig moesten halen, toen werd het bekend dat de vlucht gecanceld was. Sommigen werden op een vlucht van Qantas geplaatst en de meesten, en ook ik, moesten om de volgende vlucht wachten 2 uur later. Uiteindelijk kwam ik dus rond 11 uur aan bij het hostel en was blij toen ik naar bed kon, want het was allemaal toch wel een erg lange dag geworden.

Gisteren heb ik lekker door Perth gelopen en mijn eerste indruk is goed, het ziet er uit als en erg leuke stad en de winkels zijn leuk!

Vandaag weer lekker door de stad gelopen en wat dingen gehaald voor mij nieuwe wwoof plek. Want morgen ga ik het toch weer proberen en ga ik weer naar de boerderij, dit is een cider house en maar met de auto 30 minuten van Perth CBD vandaan.

Ik ben wel een beetje zenuwachtig voor dit wwoofen en hoop dat er nu geen bosbrand/ huntsman spider of iets dergelijks komt!

Tot volgende week, dan zal ik mijn nieuwe boerderij verhalen vertellen!

Xx Tamara

  • 22 April 2014 - 20:14

    Je Vader:

    Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Het woordje strand komt wel duidelijk naar voren. Kortom het was een weekje genieten. Heel veel plezier op je wooffadres en het maken ( en/of nuttigen) van de appelcider.
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 11189

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: