Jarig in Australië en de eerste week wwoofen - Reisverslag uit Pickering Brook, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Jarig in Australië en de eerste week wwoofen - Reisverslag uit Pickering Brook, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Jarig in Australië en de eerste week wwoofen

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

01 Mei 2014 | Australië, Pickering Brook

Hallo allemaal,

De eerste week op min wwoofing adres is alweer voorbij en het is wel heel anders dan ik had verwacht, positief anders.

Woensdagmiddag ging ik met de bus naar Kalamunda busstation waar de eigenaresse me zou ophalen. De hele weg was ik ontzettend zenuwachtig, want het is natuurlijk altijd toch een gok van waar je terecht gaat komen. Bij het busstation aangekomen kwam er een vrouw naar me toe gelopen, zij was de eigenaresse, ze was gelijk heel erg aardig en de hele auto zat vol met kinderen, wat ook wel gezellig was. We reden naar de boerderij en daar bleken er nog 5 andere wwoofers te zijn en we wonen daar met zijn allen in een soort wwoofershuis. Ik had verwacht dat we in de boomgaarden zouden moeten werken, maar ik zat helemaal mis. Ik moet namelijk werken in het restaurant dat bij de boomgaard en het cider house hoort. Daar werk ik als een soort hulpje eigenlijk, sommige wwoofers moeten afwassen, anderen eten lopen en ik heb het elke keer voor mekaar gekregen om beneden te mogen werken, waar je tafels moet opdekken en leeg halen. We hoeven maar 4 dagen per week te werken en dan rond de 6 uur per dag dus dat is wel erg lekker! Nadat ik alle uitleg had gehad, heb ik me een beetje gesetteld en nog even door de boomgaarden gelopen, naar een hele mooie vijver e heb daar even lekker gezeten. Savonds hebben we met alle wwoofers gegeten, wat erg gezellig is, want in de hostels heb je dat helemaal niet zo. Helaas viel me toen al snel op hoe koud het savonds wordt, dus heb met veel kleren en laagjes aan geslapen, maar het was niet eens zo heel warm.

Donderdag was dan mijn eerste werkdag, een andere wwoofster legde war dingen aan me uit, maar nog steeds had niemand me nou eigenlijk verteld hoe het allemaal werkt. In de middag was ik alweer klaar en toen heb ik eigenlijk lekker niets gedaan.

Vrijdag en zaterdag leken eigenlijk veel op donderdag, ik moest sochtends werken en dan in de middag en avond lekker niets gedaan. Wel merkte ik dat het echt steeds kouder werd. Hier in Australië hebben de huizen geen isolatie of verwarming, wat ik niet snap want het wordt zelfs hier koud in de herfst/winter, maar hierdoor is het binnen bijna even koud als buiten en je kan het binnen niet warm maken, echt verschrikkelijk!!

Zondag was het dan mijn verjaardag en werd ik alweer 19 jaar. Het was toch ook wel erg raar om alleen aan de andere kant van de wereld zonder familie en vrienden je verjaardag te vieren, maar gelukkig was ik niet vergeten en had ik allemaal hele lieve post gekregen vanuit Nederland, wat ook echt een hele leuke en grote verrassing was.

Ik wil iedereen dus heel erg bedanken voor de lieve kaarten die ik heb gekregen en voor de felicitaties via Facebook en whatsapp! :)

Helaas moest ik die dag wel werken, dus het verjaardags gevoel was wel even weg, maar savonds lekker geskyped en het ook nog een beetje gevierd met de mensen van het restaurant en de wwoofers.

Het was toch wel een erg bijzondere verjaardag zo in Australië!

Maandag was ik lekker vrij en aanzien er een wwoofer was weggegaan, kon ik van kamer ruilen en nu heb ik dus mijn eigen kamer, wat wel echt weer heel erg fijn is! Dat is eigenlijk wat ik die dag voornamelijk heb gedaan, helaas begon het toen ook nog te regenen, wat het vrijdag, zaterdag en zondag ook al had gedaan! En toen werd het zelfs nog kouder, wat nu heeft geleid tot het feit dat ik onder een dekbed, 2 fleecedekens en slaapzak slaap en nog steeds heel veel laagjes aan heb. Wat een land is het toch?!

Dinsdag was ik weer lekker vrij en die dag heb ik beetje schoongemaakt en lekker film liggen kijken, niet zo veel dus, maar dat is nou precies het lekkere aan vrije dagen!

Gisteren moest ik werken, maar aangezien het restaurant dicht is, moest ik schoonmaken, maar dit was eigenlijk erg relaxend, ook moest ik er terras helpen herinrichten wat ook wel erg leuk was! Na het werken heb ik weer lekker uitgerust en niks gedaan.

Vandaag moest ik alweer erg vroeg opstaan, de wekker ging namelijk om 5 uur af! Ik wilde naar Perth gaan en aangezien er vanaf hier maar 1 bus per dag naar Kalamunda gaat, om 7 uur vertrekt hij namelijk. Het was zo koud toen ik wakker werd dus ik was benieuwd naar De temperatuur, en het was maar liefst 7! Graden! Dat verklaarde wel veel, want ook toen ik op de bus stond wachten, veranderde mijn adem in wolkjes! Brrrr! Ik mis Broome!
Toen ik in de stad aankwam, ben ik lekker rond gaan lopen en heb een lekker dik en warm vest gekocht, maar ook een muts en sjaal! Dit had ik dus echt nooit verwacht dat ik dat moest kopen in Australië. Maar ik weet dat ik het sowieso nog nodig ga hebben, want ik heb vandaag ook een tour naar Tasmanië geboekt! Ik ga de laatste week voordat ik naar Brisbane terug ga, dus de laatste week van mei. Ik kijk er echt super erg naar uit, want het schijnt echt ontzettend mooi te zijn! Maar daar is het een stuk kouder, als het nog kouder kan, dus zal mijn warme kleren wel nodig hebben. De rest van de dag heb ik nog lekker rond gelopen en om 6 uur nam ik de enige bus weer terug naar hier.

Van het weekend is er het harvest festival hierzo, het schijnt erg druk te worden, dus zal hard moeten werken!

Ik kruip nu weer onder mijn 4 dekens en ga lekker slapen, want morgen moet er weer gewerkt worden.

Tot volgende week!

Xx Tamara

Ps. Als je wilt zien waar ik nu zit, moet je Core Cider House even googlen

  • 03 Mei 2014 - 14:12

    Janny:

    Hoi Tamara,
    Hier weer even een berichtje uit Heenvliet. Het is hier nu zonnig weer, beetje bewolkt....maar wel lekker. Leuk dat je iedereen zo aan je gedacht heeft met je verjaardag. Ik had niet anders verwacht, we leven allemaal met je mee: wat een belevenissen weer meid!!
    Geniet er maar lekker van.
    Gr janny
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 11181

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: