Meer wwoofen en de laatste maand in Australië - Reisverslag uit Pickering Brook, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Meer wwoofen en de laatste maand in Australië - Reisverslag uit Pickering Brook, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Meer wwoofen en de laatste maand in Australië

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

16 Mei 2014 | Australië, Pickering Brook

Hallo allemaal,

Het is alweer eventjes geleden dat er een blog van mij is verschenen, dat komt vooral omdat ik niet zo heel veel mee maak, nu ik op de boerderij zit.

Het weekend nadat ik naar Perth was gegaan, was er het Harvest Festival, dit is eigenlijk een soort open weekend van de wijngaarden etc hier in de buurt, dus ook wij waren open. Er waren kraampjes met eten, drinken en er was ook muziek. Ik moest op zaterdag en zondag de plattegronden uitdelen, het was wel erg druk mar het werkje was wel een beetje saai. Gelukkig mocht ik samen werken met een ander meisje dus het was vooral gezellig en heb ook een beetje rondgelopen. Het waren ook wel erg lange dagen, maar het viel allemaal uiteindelijk redelijk mee, want had het veel erger verwacht.

Maandag en dinsdag was ik lekker vrij, dus zoals je wel kan verwachten heb ik daar heerlijk van genoten. Ik heb een beetje schoongemaakt, maar dat was het ook wel voor die dagen. Maar soms is het gewoon ook wel erg lekker om niets te doen en niets te hoeven.

Woensdag hielp ik weer met het schoonmaken van het restaurant. Het was een redelijke rotzooi van het weekend, dus gingen we de schuur ook herinrichten was wel leidde tot een goed resultaat.

Donderdag was ik dus weer lekker vrij en heb toen eerlijk gezegd weer niets gedaan. Wel ging ik een stukje fietsen, voor het eerst sinds meer dan 8 maanden!, maar ik realiseerde me snel waarom ik het niet eerder had gedaan. Het was echt niet fijn, het eerste was de fiets zelf, die zoals alles fietsen in Australië niet echt gemaakt zijn om voor de lol een stukje te gaan fietsen, het was meer een soort mountainbike achtige racefiets, die ook nog te klein voor mij was. En dan het tweede, je moet op de weg fietsen, waar de auto's super snel voorbij rijden. Dit voelde dus echt niet prettig, had elke keer het gevoel alsof de autos de fietsers niet verwachten en er dus geen rekening mee houden. En dan het derde misschien het ergste; de helm. Wat verschrikkelijk is dat toch, maar dat hoef ik niet uit te leggen denk ik.

Vrijdag, zaterdag en zondag moest ik weer werken. Aangezien ik mijnRSA heb, een soort certificaat waardoor ik alcohol mag serveren, werkte ik in de bediening. Dt vond ik natuurlijk wel weer een stuk leuker, dan alle andere klusjes die je soms moet doen, als afwassen.

Maandag en dinsdag was ik weer lekker vrij en heb net als de week ervoor niets gedaan. E ben ik nog een stukje gaan wandelen door de omgeving, wat erg leuk was omdat je langs alle wijngaarden loopt.

Woensdag moest ik weer werken en heb weer schoongemaakt in het restaurant.

Ook was het woensdag opeens de dag dat ik nog maar 4 weken overhad in Australië. Het is echt zo raar dat het bijna voorbij is! Maar dit gaan zeker nog 4 hele leuke weken worden!

Gisteren was ik weer lekker vrij, dus had besloten om lekker een dagje naar Perth te gaan. Het was weer vroeg op, maar het is niet anders. Ik besloot om naar het museum te gaan, maar helaas, in het museum was een tijdelijke tentoonstelling over dinosauriërs en de andere stukken waren er niet. Een beetje teleurgesteld ging ik dus maar naar de art gallery, waar ze alleen maar vage schilderijen en filmpjes hadden, ook niet echt mijn ding dus. De rest van de dag heb ik lekker door de stad gelopen en een beetje gewinkeld.

Vandaag moest ik weer werken in het restaurant en heb ik savonds zoals iedere avond met wat huisgenoten film zitten kijken.

Volgende week ga ik nog een dagje naar Rottnest Island, een eiland voor de kust van Perth, dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Ik hoop vooral op mooi weer en geen regen, want afgelopen tijd heeft het echt veel geregend en is het nog steeds hartstikke koud!
Laat de zomer maar weer komen!

Tot volgende week!

Xx Tamara

  • 16 Mei 2014 - 17:18

    Janny:

    Oooohhhh jeeee, het aftellen is begonnen.
    Niet doen!! Gewoon de komende weken laten gebeuren. Tot dat je op het vliegveld staat.
    Duuuuuus, nog veel plezier, Tamara! Enjoy!!

  • 17 Mei 2014 - 09:12

    Rob Lafort:

    Hoi Tamara,

    Wat een mooie tijd heb je daar in Australië. Ik lees dat je naar Rottnest island gaat, grappig omdat dit Eiland een van de eerste plaatsen van het continent is dat door de Nederlanders is ontdekt. Omdat er op het eiland walibi's rondliepen die werden aangezien voor ratten werd het eiland rattennest genoemd, hetgeen door de eeuwen heen is verbasterd tot rottnest. Nu aan jou de beurt om als volgende Nederlander voet aan land te zetten. Veel plezier daar.

    Groeten
    Rob en Ariane
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 11176

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: