Een weekje toerist in Brisbane - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Een weekje toerist in Brisbane - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Een weekje toerist in Brisbane

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 December 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Zoals gezegd hierbij nog een verslagje van wat ik samen met mijn ouders en Lisette heb gedaan. Ik zit nu in het vliegtuig naar Cairns dus dat is een mooi moment om even een update te maken.

Maandag besloten we om naar Byron Bay te gaan. Ik zou gaan rijden aangezien ik al in Australië had gereden. Dus daar gingen we dan sochtends vroeg, eerst kregen we de gps niet aan dus ik dacht dat ik nog wel wist hoe we moesten rijden, dat was alleen niet zo. Dus als gevolg eindigden we in Ipswich, dit is een plaats ten westen van Brisbane, terwijl Byron Bay in New South Wales ligt, dus ten zuiden van Brisbane. Het duurde uiteindelijk meer dan 3 uur om daar te komen, dit kost normaal gesproken maar anderhalf/twee uur. We gingen eerst naar het passcafe. Dit is een leuk cafeetje waar veel lokale mensen komen, je kan vanaf daar direct het strand oplopen en naar een mooi uitkijkpunt lopen. Dit deden we dus ook en je kan dan veel zien, zoals main Beach en de vuurtoren en ook de stenen in het midden van de baai. Je zag ook veel surfers, vooral veel gezinnen en dan zijn er hele kleine kinderen die dan met een surfboard lopen, dit is erg leuk om te zien. Daarna reden we naar de vuurtoren. Dit is een hele bekende en oude vuurtoren in Australië. We kregen daar wat uitleg van een local en hij vertelde ons veel over waar de naam Byron Bay vandaan kwam en over de bergen in de verte en de stenen in de zee. Ook vertelde hij wat over de dieren, zoals de haaien en walvissen, die helaas nu in het zuiden zijn, ook probeerden we een houten plankje waarmee je kan inschatten hoever de walvissen of boten zijn. Daarna gingen we een stukje wandelen rondom de vuurtoren, we kwamen uit bij een soort rotspartij waar je even kon kijken. We zagen tijdens het wandelen ook nog dolfijnen en roggen in het water. Na het wandelen reden we naar Byron zelf en keken we daar wat rond, vervolgens gingen we naar Bangalow, een plaatsje waar eigenlijk niets te zien was. Daarna gingen we naar huis en daar gingen we naar een sushi tent vlakbij en het was echt super lekker en gezellig samen met ook Nina en Jade.

Dinsdag gingen we naar de waterval en naar Montville. Onderweg hadden best wel wat regen maar toen we bij de waterval aankwamen was het droog, we hebben daar even rondgelopen en gingen daarna nog even zwemmen in de waterval. Hierna gingen we naar het dorpje en hebben we daar even rondgelopen en naar het Poetscafe gegaan, waar je vanaf het terras een mooi uitzicht hebt en zelfs de zee kan zien. Ook zagen we onderweg naar de waterval een mooi uitzichtpunt waar een bord stond en je alle plaatsen kon zien. Toen wilden we naar Mooloolaba rijden, maar we namen een route waarbij we echt door de bergen reden, met afdalingen van 20%. Ik had nog nooit in de bergen gereden, maar het ging allemaal erg goed en vond het zelfs leuk. Eenmaal in Mooloolaba hebben we daar even rondgelopen, even kort op het strand geweest en weer terug naar huis gegaan.

Woensdag gingen we naar Noosa. Op de weg ernaartoe zijn we naar de Eumundi markt gegaan, dit is de grootste markt in Australië, er zijn veel lokale en biologische spullen, maar ook de typische toeristen marktjes spullen, er was ook veel muziek dus het was best relaxed om daar even rond te lopen. Daarna reden we door naar Noosa en gingen we eerst naar het National Park, we hebben daar heerlijk gelopen. Er is daar een route die je meeneemt langs kust, dus je loopt langs super mooie en afgelegen baaien, waar alleen lokale surfers zijn en verder niemand. We liepen naar Hells Gates en dat is zo'n beetje de uithoek en daar zagen we dan ook dolfijnen zwemmen, was heel erg leuk. Daarna gingen we naar het strand waar we lekker in de zee gezwommen hebben, er waren echt super hoge golven dus ook dit was erg leuk. Hierna deden we een rondje op Hasting street. Dit is een bekende straat in Australië en je ziet dat het best een dure straat is, maar dat is ook de reden waarom het zo bekend is. Om de dag af te sluiten gingen we thuis lekker bbq'en.

Donderdag gingen we naar Lone Pine Sanctuary. We hebben daar even rondgelopen, zijn op de foto gegaan met een koala en hebben kangoeroes gevoerd. Het leek erg druk toen we aankwamen, maar dat viel gelukkig wel mee. Het park is niet zo groot, dus toen we weer in de middag thuiskwamen, gingen we nog naar DFO, een groot outlet centrum. We hebben daar even rondgelopen en moesten voor mijn vader een bepaalde bidon vinden, die we nadat we het hele centrum door hadden gelopen eindelijk vonden. In de avond gingen we samen met Nina, Scott, Jade en Ruby naar Portside. Een heel leuk gebiedje aan de haven met allemaal restaurantjes etc. Daar hebben we heerlijk Italiaans gegeten en als desert zijn we naar Max Brenner gegaan, het chocolade restaurant.

Vandaag vlogen we, nadat we afscheid genomen hadden, wat best wel moeilijk was, naar Cairns. Nadat we hier in Cairns geland waren, hebben we de camper opgehaald en zijn we even boodschappen gaan doen. Dit was de eerste keer dat papa links reed maar het ging erg goed.

Nu zitten we lekker voor de camper en gaan we zo avondeten. Het is al donker, maar je hoort nog veel dieren, wat het eigenlijk echt kamperen maakt.

Morgen gaan we naar het Great Barrier Reef en gaan we duiken en snorkelen, zondag gaan we misschien naar het Daintree Rainforest. Hier kijken wij natuurlijk allemaal erg naar uit!

Voor nu was dit het wel en tot de volgende keer!

X Tamara

• 20 December 2013 - 11:55

Janny:

Hallo Tamara,
    Wat een heerlijkheid dat je ouders en zus er zijn.
    Toch altijd fijn als je ouders in de buurt zijn en dan nog in australie ook.
    Geweldig!!!
    Geef ze allemaal een dikke kus en natuurlijk ook voor jou.
    Gr Janny

• 20 December 2013 - 15:11

Cees:

Jullie maken wat mee, helemaal geweldig, maar wij dan!?!?
    Gisteren naar Roosendaal gevlogen omdat ik te laat was.
    Afscheid genomen wat elke dag moeilijk is.
    Weliswaar geen rainforest maar vanmorgen door het waterwingebied bij Dishoek gefietst en heb een hoop verschillende dieren gezien, vogels, eenden, veel gevaarlijke honden enz.
    Vanavond met Marlies naar Amersfoort en zijn Renee en Thijs alleen? thuis, alsof dat geen avontuur is.
    Kortom alles is relatief en we zijn helemaal niet jaloers....

Geniet ervan en tijdens het duiken vooral uitademen!!! en bij het oversteken eerst rechts, dan links en vervolgens weer rechts kijken.
    Heel veel plezier, groet van ons allen.

• 23 December 2013 - 07:19

Nina:

I do have a request lovely, only getting half- an English version? Hugs, mamma Australia xo
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.