Mijn dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Mijn dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Mijn dagen in Sydney

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Vandaag vertrek ik weer uit Sydney en ga ik voor twee dagen naar Bondi Beach om vervolgens woensdag naar Melbourne te gaan.

Ookal was ik hier maar kort, ik heb toch erg veel gezien.

Nadat ik woensdag al wat dingen had gezien, ging ik donderdag naar de Blue Mountains. Ik moest vroeg opstaan om vervolgens met een bus naar de Blue Mountains te gaan. We stopten eerst nog in Glenbrooks, een klein plaatsje aan het begin van de Blue Mountains. Hierna reden we door naar de plek waar we onze eerste wandeling zouden maken. Helaas was het erg bewolkt dus we konden echt helemaal niet ver kijken em van het uitzicht genieten. We gingen eerst naar het begin van een waterval en daarna gingen we met een hele steile trap naar beneden. De waterval was echt heel erg mooi en groot. Nadat we even foto's hadden kunnen maken moesten we helaas weer omhoog lopen en ik merkte toen toch wel dat ik ziek was geweest, dus deed het maar heel erg rustig aan. Daarna gingen we nog naar een ander klein watervalletje en toen weer terug naar de bus. We reden toen naar een andere plaatsje, waarvan ik de naam niet meer weet, wat echt heel erg klein was en niet veel voorstelde. Vervolgens reden we naar Katoomba, waar we onze lunch hadden en toen gingen we door naar de plek waar we onze tweede wandeling zouden maken. Helaas begon het nu ook te regenen en was het nog steeds heel erg bewolkt. We zouden normaal gesproken op verschillende plekken de Three Sisters kunnen zien, maar in plaats daarvan zagen wij wolken. We liepen door een regenwoud en zagen nog een mooie waterval. Toen liepen we door een soort halve grot heen en de gids legde uit dat de Aboriginals dit gebruikten om met andere groepen te kunnen communiceren. Dus gingen we met z'n allen een Australische begroeting schreeuwen en we hoorden toen onze echo door heel de vallei heen, dat was echt leuk om te doen, want daarna begonnen andere mensen het ook terug te schreeuwen. Toen waren we bijna bij het einde van de wandeling en toen zagen we eindelijk een de Three sisters,gelukkig maar want had het echt stom gevonden als ik ze niet had gezien. Daarna gingen we met een erg steile soort trein weer naar boven en toen weer terug naar Sydney met de bus.

Vrijdag had ik besloten om een wandeltocht te gaan maken door The Rocks, het oudste gedeelte van Sydney. Ik was een toerist 2.0 want mijn reisgids stond op mijn ipad dus liep ik met mijn ipad in mijn hand door deze wijk. Ik ging nog Naar een museum en toen ik bij een erg leuk Frans cafeetje iets zat te drinken, realiseerde ik me dat ik mijn telefoon niet bij me had. Toen ben ik snel naar het hostel teruggelopen (+- 30 minuten) omdat hij nog steeds in de oplader zat en er nieuwe mensen op de kamer zouden komen, gelukkig lag hij er nog en toen kon ik weer teruglopen. Ik maakte mijn wandeling af in the Rocks en zag nog een gigantisch cruiseschip liggen in de soort haven tussen de Harbour Bridge en Opera house. Ik ben daarna naar Darling Harbour gelopen, waar ze al druk bezig waren met de voorbereidingen voor Australia Day, dat was zondag. Ik heb daar lekker rondgelopen en ben daarna door Chinatown gelopen en naar Haymarket geweest, wat een soort Chinees winkelcentrum was en echt niet erg veel indruk op me maakte. Savonds ben ik met een meisje van mijn kamer naar de Chinese nieuwjaars markt gegaan, helaas regende het heel erg hard en was het niet erg fijn om daar rond te lopen, maar het was leuk om gezien te hebben.

Zaterdag ben ik in de morgen naar Manly gegaan, ik vond dit erg tegenvallen en ben er niet erg lang gebleven, ik denk ook dat dat kwam doordat er een soort evenement was op het strand, maar ik begreep niet echt wat het was en daardoor was de hele boulevard en het strand niet toegankelijk om te overheen te lopen. Hierna ben ik weer naar the Rocks gegaan, waar nu een erg leuk marktje was. Ik heb daar even rond gelopen en ben vervolgens naar de Harbour Bridge gegaan en ben er overheen gelopen, helaas waaide het wel erg hard dus was het best koud om er overheen te lopen. Het uitzicht was wel mooi en leuk om zo Sydney te kunnen zien. Daarna ben ik naar Darling Harbour gegaan en heb daar de Chinese tuin bezocht, het was erg mooi en het was heerlijk ontspannend om daar even lekker rond te lopen en lekker even te zitten.

Gisteren, zondag, was het Australia Day. De hele dag staat in teken van Australië en iedereen is verkleed in kleding met iets van de Australische vlag erin, ik ging eerst naar Darling Harbour, waar een colorrun was, maar ik vond het eigenlijk niet zoveel voorstellen en vond die ik Vlissingrm er leuker uitzien. Helaas was het weer niet zo mooi weer en regende het een beetje. Aan het begin van de middag ging ik naar de Rocks en heb daar eigenlijk de hele middag doorgebracht, samen met een meisje van mijn kamer. Er was op veel plekken muziek en het was dus heerlijk om daar lekker te zitten. Toen ging zelfs de zon nog schijnen! Erg bijzonder want die had ik nog niet gezien hier in Sydney. Daarna ging ik terug naar het hostel om in te pakken en wat heb ik toch veel spullen, mijn tas is echt zwaar. Als ik terug ben in Brisbane volgende maand moet ik maar wat spullen achterlaten want dit is echt niet te doen. Savonds ben ik samen met twee meisjes van mijn kamer het vuurwerk geweest. Het was echt heel erg mooi en groot en er was muziek bij als begeleiding. Heb echt nog nooit zoiets gezien. Dit was echt genieten!

Ik ga nu bijna naar Bondi en hoop dat het weer iets beter wordt zodat ik naar het strand kan.

Tot de volgende keer!

X Tamara

  • 27 Januari 2014 - 17:19

    Janny:

    Tamara,
    Jee wat zie je veel zeg.......je kunt straks promotie gaan starten voor Australie.
    Veel plezier weer met je reis.
    Gr janny
    Bondi? is daar niet een of andere bekende tvzoo?

  • 30 Januari 2014 - 08:52

    Karin:

    Hoi Tamara,

    M'n complimenten voor je verslagen!!
    Echt heel leuk.
    Op naar de volgende maar weer....

    Have fun!!!
    xxx

Tags: Sydney

Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 11205

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: