Weekje Brisbane - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Weekje Brisbane - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Weekje Brisbane

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 Februari 2014 | Australië, Clayfield

Hallo allemaal,

Nadat ik vorige week in Brisbane was aangekomen, heb ik het redelijk rustig aangedaan. Even lekker bijkomen, daar was ik wel weer aan toe!

Vrijdags gingen we naar Noosa om ons voor te bereiden voor Nina's bruiloft, helaas hadden we wat vertraging, maar daarna konden we toch echt beginnen met alles klaarzetten. Het werd voor mij een hele creative middag, want moest wat knutseldingetjes klaarmaken maar dat was echt wel leuk om te doen.

Zaterdag was het dan zover de dag van Nina's en Scotts bruiloft. In de ochtend moesten we nog wat dingen voorbereiden en toen kwam de nodige stress er ook toch bij. Maar het verliep nog allemaal erg soepel, Nina was zich aan het klaarmaken en liet haar haar en make-up doen en ik bereidde mezelf ook voor. Daarna ging ik vast naar het strand om het daar allemaal klaar te zetten, want de ceremonie was op het strand. Het was erg mooi en erg leuk om een strandbruiloft in Australië mee te maken! Na de ceremonie gingen we naar het huis van Emma waar de receptie was, maar voordat ik daar naar toe ging, moest ik nog even de nannies instrueren, want die zouden voor de kinderen op een andere locatie gaan zorgen, toen kwam ik er achter dat ik de dvd's vergeten was, dus kon nog een keer heen en weer rijden, maar toen kon ik eindelijk naar de receptie. Het was een erg leuke avond en heb er echt van genoten.

Zondag morgen gingen we met veel gasten van de bruiloft ontbijten in Noosa, het was erg gezellig, maar gingen snel weer naar huis, want er was een nieuwe student gekomen op zaterdag en Nina wilde erg graag naar huis, zodat ze elkaar konden ontmoeten. Toen we thuis waren zijn we die middag nog naar het winkelcentrum gegaan, om de dag ook een beetje te vullen.

Maandag was het de laatste dag dat Scott en Sue hier waren, dus we hadden het grootste deel van de dag in Chermside doorgebracht om ook een beetje de hitte te vermijden.

Dinsdag ging ik samen met Nina naar Noosa, zij moest Emma helpen met het huis dus toen ben ik samen met Ruby naar het strand gegaan en een beetje over Hasting Street gelopen. Was weer een heerlijk dagje.
Ook was papa die dag jarig! Het was wel heel erg raar om dan niet thuis te zijn, maar gelukkig bestaat er Skype en kon ik dus meezingen!

Woensdag was een regeldagje, ik wil proberen een baantje in Adelaide te vinden dus moest mijn CV maken en begon met het zoeken, maar kon helaas niet echt iets vinden, dus ga ook kijken als ik in Adelaide zelf ben want dat is toch wel wat handiger.

Donderdag ging ik in de middag samen met Lisa en Fleur, de studenten van Nina naar de stad, we haalden wat te eten in een foodcourt, liepen even door de Mall en gingen daarna even naar southbank. We hebben daar heerlijk rondgelopen en zijn nog even naar het chocolade restaurant, Max Brenner, dat was natuurlijk weer erg lekker.

Vandaag was nog even een lekker dagje in Brisbane, eerst even lekker thuis geweest, toen samen met Nina naar Toombul gegaan en smiddags wilden we met z'n allen naar de bios gaan, maar helaas haalden we de film niet, dus gingen we naar Max Brenner, :), en gingen we daarna sushi eten.

Ik ga zometeen een film kijken en dan ga ik morgen weer verder met mijn reis. Ik vlieg morgen naar Melbourne en begin zondag vanaf daar met de Great Ocean Road trip naar Adelaide, waar ik dinsdag aan zal komen. Daar hoop ik dan een baantje te vinden waar ik tot in april kan werken, om dan weer verder te gaan. Ik kijk er erg naar uit!

Met mij gaat ook alles weer goed, ik ben hier heerlijk bijgekomen en het was heel erg fijn om hier weer terug te zijn. Het zal wel weer even raar zijn om weer weg te gaan, maarja ik wil ook de rest van Australië zien dus dan moet ik wel verder reizen!

Tot de volgende keer,

Xx Tamara



  • 21 Februari 2014 - 11:32

    Papa:

    Op naar je volgende stap in je geweldige reis. Kijken uit naar al je nieuwe ervaringen en indrukken. Geniet ervan!!

  • 21 Februari 2014 - 12:19

    Floor De Kraa:

    Wederom een een prachtig reisverslag.veel plezier op je verdere reis door australie!!!! Veel liefs opa en oma xxxxx

  • 21 Februari 2014 - 13:23

    Janny:

    Veel plezier weer, Tamara!

  • 23 Februari 2014 - 22:03

    Karin:

    Hoi Tamara,
    Was weer een leuk verslag!!
    Succes met het vinden van een baantje en het vervolg van je reis!

    Kus vanuit Malta!
    Xxx
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 11188

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: