Dromen komen uit - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Dromen komen uit - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Dromen komen uit

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 September 2013 | Australië, Clayfield

Gisteren was het zover, ik ging mee met de Dolphine adventure cruise with whale watching. 2 dromen zouden die dag uitkomen, dromen die ik al heb sinds ik een klein meisje ben.

Gisteren ging de wekker om 5 uur af, want we moesten om half 7 bij de boot zijn. Nadat we eerst verkeerd waren gereden, kwamen we op precies 7.30 aan bij de boot. Nadat we ons geregistreerd hadden, moesten we nog even wachten op de boot maar toen was het zover we gingen naar Moreton Island. Helaas was het een beetje bewolkt en zag het eiland er niet zo tropisch uit, het was nog steeds erg mooi.
Toen we van de boot afkwamen, werden we opgewacht door een mevrouw die ons uitlegde wat de bedoeling was van de dag en ons wat informatie gaf. We waren sochtends vrij, we wilden eigenlijk gaan sandboarden maar dat kom alleen als je een bepaalde tour deed, deze tour vertrok om half 2 maar toen waren wij op boot voor het whale watchen. Dus we besloten om te gaan snorkelen. Er zouden nog 2 mensen zijn die tegelijk met ons gingen snorkelen, maar die kwamen niet opdagen dus we hadden we een privetour. We werden met een boot naar het wrak van Moreton Island gebracht en daar gingen we het water in. Je kan je echt niet voorstellen hoe mooi het daar onderwater is, zo veel vissen, overal waar ik keek waren vissen, links van me, rechts, boven en onder. Ook super kleurrijke vissen en vissen met een soort zebraprintje, echt wow het was zo mooi!

Na het snorkelen moesten we haasten naar de boot voor het whale watchen. Vlak voordat we op de boot gingen zeiden ze dat het weer wat slechter was dan ze hadden verwacht. Het waaide namelijk veel harder dan ze hadden verwacht, dit hebben we gemerkt. Het was een vrij heftig boottochtje, de boot ging op en neer op de golven en er kwam een paar keer gewoon hele golf over de boot heen. Wij zaten buiten op het dek dus we waren nadat we en klein beetje nat waren geworden van de eerste golf, snel onder een afdakje gaan zitten, waar we droog zaten maar nog steeds buiten zaten. Toen werd er geroepen walvissen op 1 uur, wij zaten links dus heb er geen foto's van kunnen maken, maar toen ik door het raam keek zag ik gigantische vinnen van de walvissen, dit was nog maar het begin. We voeren toen wat door en links waren walvissen en rechts waren walvissen, ze waren helaas minder actief dan die anderen, maar het was geweldig, ze zijn zo groot. In de verte waren er ook allemaal walvissen, nu ik er aan terug denk, denk ik nog steeds dat ik het gedroomd heb. Toen zag ik opeens vlak voor de boot een walvis uit het water springen, zo een paar meter in de lucht met zijn bovenlichaam, dit was zo surreal, maar helaas ging dit zo snel dat ik hier geen foto van heb kunnen maken, maar ik zeg je het was geweldig. Toen kwamen er nog meer walvissen, ook heel dichtbij, dit was nogmaals zo geweldig.
Dit was mijn droom van vroeger, het zien van walvissen en nu gebeurde het gewoon!
Daarna gingen we weer langzaam terug met de boot en zagen we nog een paar walvissen en keken we nog bij het wrak.
Kortom ook al was het een heftig boottochtje, ik had dit nooit willen missen en zal dit voor altijd herinneren!

We hadden nog even vrij na het kijken naar de walvissen en hadden nog even lekker op het strand gezeten. 6.00 het was zo ver, eindelijk, we gingen dolfijnen voeren! Wie had ooit gedacht dat ik dit echt zou gaan doen?! Ik heb altijd gedacht dat dit alleen een droom zou blijven, maar het ging nu toch echt gebeuren! Eerst werd er wat over de dolfijnen verteld, dat ze echt vrij zijn, geen kunstjes doen en gaan wanneer ze willen. Ook werd er gezegd dat je ze niet mocht aanraken omdat ze dus wild zijn.
Toen was het echt echt echt zo ver, ik moest mijn handen wassen met antibacterieelzeep, moest een visje pakken en kon toen het water in. Degene die mij begeleide vertelde wat over de dolfijn die ik zou gaan voeren en toen kwam de dolfijn en at de vis uit mijn hand. Dit was zooo geweldig, ik stond al te springen maar daarna ik wilde gaan rennen en gillen omdat het zo geweldig was! Toen mocht ik nog een visje geven en het was geweldig!
Het waaide hard en er waren veel golven, dus toen kwamen er 2 dolfijnen die door de golf geduwd werden tegen mij aan, ze waren wel zwaar maar het was geweldig om zulke beesten tegen je aan te krijgen. Ik raakte ze dus aan, maar niet met opzet want eigenlijk raakten ze mij aan, wat ik helemaal niet erg vond ;)

Gisteren was geweldig ik zal gisteren nooit vergeten. Mijn dromen zijn uitgekomen en kan het nog steeds niet geloven!

Ik wil dan ook eindigen met het zeggen dat als je ooit deze kans krijgt, dit zeker moet doen, het is echt echt echt de moeite waard!

Tot volgende week,
X Tamara

  • 15 September 2013 - 12:08

    Ariane:

    Dit klinkt inderdaad als een droom, geweldig, geniet ervan!

  • 15 September 2013 - 12:39

    Christa:

    Hoi Tamara,
    wat een belevenis. Prachtig dat je dit nu al hebt meegemaakt. Wij hebben onze reis ook al bijna geboekt en willen dit ook ook wel zien en doen. Weet je ook in welke periode zit is? Is dit ook nog te doen in augustus?
    Heb je echt bij de dolfijnen in het water gestaan? Lijkt mij ook fantastisch. Wij hebben ze vanaf een boot in Portugal gezien, maar dit is natuurlijk veeeel mooier. We zien nu al uit naar je volgend verslag.

    groeten Christa

  • 15 September 2013 - 12:50

    Riet De Kraa:

    Hoi lieverd via Skype hebben we al over je ervaringen over de boottocht en zien van vele walvissen gehoord. Je reisverslag over de belevenissen gelezen van wat jij gezien hebt en overbrengt bezorgt ons ook kippenvel!!!!!Super mooi wij wensen je een fijne schoolweek toe en morgen gezond weer op!kussssssssssssssssssss opa/oma

  • 15 September 2013 - 13:22

    Karin:

    Wauw wat een ervaring. Geweldig!
    (en wat heerlijk als je dromen uitkomen) xx

  • 15 September 2013 - 13:40

    Tamara De Kraa:

    Hoi Christa,

    Super leuk!! Wanneer gaan jullie?

    Jaa augustus is de perfecte tijd, de walvissen hebben hun trek van juni tot ongeveer oktober, dus jullie zullen ze zeker zien! Ja je mocht echt bij de dolfijnen in het water staan en als het mocht, zou je zelfs ze kunnen aaien knuffelen en met ze zwemmen, maar dat mocht natuurlijk niet. De trip die ik heb gedaan is ook echt aan te raden omdat alles erbij in zat! En het eiland is super mooi!


    Voor iedereen:
    Ik vind het echt super leuk om al jullie reacties te krijgen en te lezen, vind het erg leuk om te merken dat iedereen het leuk vindt om te lezen en mijn verhalen te lezen!

    Ik ga nu lekker slapen;)


  • 15 September 2013 - 16:19

    Janny:

    Tamara! Geweldig meid. Dit kun je ook van je TO DO lijstje schrappen!
    Gr Janny

  • 15 September 2013 - 16:37

    Papa:

    Gisterenochtend telde ik nog met je zus op je kamer al de dofijnen die je in de loop van al die jaren hebt verzameld. Nu heb je ze eindelijk in het echt gezien, gevoeld en gevoerd. Wat een belevenis en je droomwens is nu werkelijkheid.

  • 16 September 2013 - 21:23

    Hanne:

    Ik ben jaloers! zie je ze eindelijk in het echt na al die jaren in je dolfijnenkamer en het dromen van dolfijnentrainster wordenr ! Ik kijk helaas nog steeds tegen levenloze knuffeldolfijnen aan haha. Geniet ervan!
    xx hanne
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 11211

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: