Eerste schooldagen - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Eerste schooldagen - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Eerste schooldagen

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

12 September 2013 | Australië, Clayfield

Hoi allemaal,

Het is hier alweer donderdagavond, ik heb de eerste 4 schooldagen nu achter de rug en ik moet zeggen dat het wel weer even wennen is om weer naar school te gaan.

Maandag was mijn eerste schooldag. Ik moest om 8.15 op school zijn, dit betekent om 6.30 opstaan. Om kwart over 8 kregen we een korte introductie over de eerste dag en toen konden we beginnen met onze plaatsingstoets. Deze duurde ongeveer 2 uur en daarna kregen we uitleg over hoe de school werkt en een rondleiding door de school. Toen was het 12 uur en iedereen was vrij, behalve de mensen die een Cambridge Course volgen - natuurlijk -, toen we in deze les kwamen, konden we gelijk beginnen met nog een toets. Dit was toch wel erg veel voor Eem eerste dag. Gelukkig had had ik wel leuke mensen ontmoet, we begonnen alle 4 maandag met deze cursus, er zitten nog meer mensen in de klas maar die zijn hier al langer, en sindsdien gaan we eigenlijk altijd met elkaar lunchen en gaan we na school nog even de stad in. Ze komen alle drie uit Europa dus het is wel leuk om mensen de hebben waarmee je Australië en Europa kan vergelijken.

De rest van de dagen leken redelijk op elkaar, ik heb iedere dag sochtends les en moet dus om half 9 op school zijn. Op maandag en woensdag heb ik smiddags verplicht les en op dinsdag en donderdag optioneel.

Helaas kwam ik erachter dat ik toch wel last heb van een jetlag, want afgelopen nacht was de eerste nacht dat ik aan een stuk door had geslapen en wakker werd van mijn wakker. De rest van de nachten waren best irritant, want werd midden in de nacht wakker en was elke keer al 'uitgeslapen' om 5.30/6.00. Ook had ik dan opeens honger op de vreemdste momenten, zoals midden in de nacht en het is niet dat ik hier niet genoeg eet. Bij mijn gastgezin is het namelijk geweldig, voel me helemaal thuis en ze zijn super aardig! Dus hoop maar dat die jetlag snel voorbij is, zodat ik wat langer op kan blijven dan half 10;p

Morgen is het vrijdag, dus heb om 12 uur lekker weekend, goed vooruitzicht. Maar ik heb een veel leuker vooruitzicht!:
Zaterdag ga ik namelijk op een dolphine adventure cruise met een vriendin van school. Dit houdt in dat we om 7 uur in de ochtend de boot nemen naar Moreton Island, hier kunnen we smorgens lekker in de zee zwemmen en zandbodyboarden en dan gaan we smiddags walvissen kijken op een boot en dan savonds wilde dolfijnen voeren. Ik denk dat het echt zo geweldig gaat worden, sinds wist dat ik naar Australië zou gaan, heb ik altijd gezegd dat ik walvissen wilde zien en nu gaat het gewoon gebeuren! Kan het echt niet geloven, ik denk dat ik zondag een uitgebreid verslag voor jullie zal maken, niet om jullie jaloers te maken hoor! ;)

Nu ga ik nog even lekker tv kijken en dan lekker naar bed,
Jullie allemaal nog veel plezier vandaag!

Tot zondag,
X Tamara

  • 12 September 2013 - 13:34

    Rosette:

    Hey Tamara,

    dat klinkt allemaal goed, zeg! En die jetlag gaat vanzelf over als je de walvissen ziet!
    GENIET ERVAN!

    Slaap lekker,

    Rosette

  • 12 September 2013 - 15:42

    Janny:

    O Tamara, Tamara........ Dit moet toch allemaal geweldig zijn! Zucht!
    Gr janny

  • 12 September 2013 - 17:22

    Nynke Bongers:

    Gaaf zeg! Klinkt nu al geweldig. Veel plezier zaterdag ;)

  • 12 September 2013 - 17:28

    Cees:

    Hartstikke leuk dat het zo goed gaat enne we zijn helemaal niet jaloers...., zo loog hij......
    Als je hier in huize Deijnen Moreton island noemt wordt iedereen blij.

    Het is er prachtig.

    Groetjes van de Gerbrandystraat.

  • 12 September 2013 - 18:31

    Aneke Schuller:

    Lieve Tamara
    Wat zijn wij jaloers op jou
    groetjes opa en oma

  • 13 September 2013 - 14:29

    Riet :

    Lieve tamara,
    Je verslag gelezen over de eerste schooldagen.Spannend allemaal volgens ons heb je het goed naar je zin.
    Leuk hoor nieuwe vrienden maken.Geweldig dat je wens vervuld wordt "dolfijnen" kijken.We hopen dat er veel mogen rondzwemmen!!!!en foto's maken he kunnen we er later allemaal van genieten.We wensen je samen met je nieuwe vriendin een hele spannende en bijzondere dag toe! hvj kussssssssssssssssss opa/ma

  • 15 September 2013 - 11:42

    Ariane Lafort:

    Walvissen en dolfijnen, superrrr!
    veel liefs en veel plezier!
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 11222

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: