Hello Australia! - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Hello Australia! - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Hello Australia!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

08 September 2013 | Australië, Clayfield

En toen was het donderdag eindelijk zo ver, nadat ik een super leuk afscheidsweekend had gehad en nadat alles ingepakt was, ging ik nu toch echt op weg naar Australië!

Na het inchecken was het toch echt tijd om afscheid te nemen, na de nodige tranen en gezwaai ging ik ik door de douane. Vervolgens kon ik nog een tijdje wachten op mijn vliegtuig en dus ging ik maar naar Starbucks en toen was het 22.00 uur en zat ik in een vliegtuig en liet ik Nederland achter me.
Ik heb tijdens de vlucht vooral een beetje gekeken op dat tv'tje dat ik had, er waren films en series dus heb me niet verveeld. Toen waren we bijna bij Abu Dhabi, eerst zag je alleen maar zee en toen was er opeens een stad omringd door alleen maar woestijn. Dit was toch wel een apart om te zien.
Na het landen moest ik nog 4 uur wachten en heb toen maar een beetje zitten niks te doen, want was nog ontzettend moe van het vliegen, had bijna niet geslapen in het vliegtuig.
En toen was het eindelijk zover ik stapte in het vliegtuig richting Australië, daar ging ik. Dacht ik, moest namelijk nog 40 minuten wachten door een een of andere vertraging. Toen het eindelijk zo ver was, kon ik echt niet wachten om er te zijn. Helaas duurde het nog zo'n 14 uur voordat dat werkellijkheid zo worden. Ik kon gelukkig wel wijd zitten, want er waren 3 stoelen naast elkaar en ik zat bij het raampje en de middelste stoel was vrij :) heb dus gelukkig wel een beetje kunnen slapen.

Helaas kon ik niet erg genieten toen ik was geland, want eerst zou ik maar 1,5 uur hebben tussen mijn vlucht vanuit Abu Dhabi en mijn vlucht naar Brisbane. Door de vertraging waren dat maar 50 minuten geworden. In deze 50 minuten moest ik door de douane, mijn tas ophalen( en hoe verzin je het, was mijn tas een van de laatste tassen/koffers), moest ik door de Customs, iets waar je al je eten etc dat je mee had moest aangeven, bij mij kwam er alleen een klein hondje bij mijn tassen snuffelen om te kijken of je drugs bij je had en naar al mijn eten(drop en stroopwafels) hebben ze niet gevraagd, daarna moest ik nog inchecken en vervolgens naar een ander deel van het vliegveld omdat ik nu in plaats van een International Flight een Domestic Flight. Tegen de tijd dat het 8 uur was stond ik nog op mijn tas te wachten. Gelukkig was ik al overgeboekt naar de vlucht van 9 uur, dus het is helemaal goed gekomen.

Daar was ik dan, eindelijk in Brisbane. Toen ik bij mijn nieuwe huis aankwam, heb ik snel mijn tas uitgepakt en ben toen even lekker op bed gaan liggen, was toch wel gesloopt van de reis.

Vannacht heerlijk geslapen en vandaag ben ik dan eindelijk Brisbane gaan verkennen! Ik ben met de bus gegaan, wat nog een uitdaging was want er wordt niet verteld bij welk station de bus stopt, dus het is een soort van raden en hopen dat het de goede busstop is!
Het centrum is zo iets anders dan het centrum van Vlissingen. Er zijn zo veel winkels en er zijn super veel grote warenhuizen en die zijn echt wel wat groter dan een v&d of Bijenkorf! Overal op straat zijn mensen aan het zingen of een muziek instrument aan het bespelen. Het is echt gezellig!
Ook ben ik nog naar South Bank geweest, dit is eigenlijk een hele grote boulevard, met een zwembad, parkjes en wat restaurantjes. Het was vandaag super lekker weer, dus heb daar lekker een tijdje rondgelopen en wat aan de boulevard gezeten. Heerlijk bijgekomen van al het reizen.

Morgen begint school, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Gelukkig heb ik niet echt last van een jetlag, dus hoop dat de test morgen een beetje goed gaat!

Nu nog even lekker tv kijken en dan lekker slapen,
Dit waren in ieder geval 2 hele geslaagde eerste dagen in Australië!

Tot de volgende keer,

X Tamara

  • 08 September 2013 - 12:39

    Janny:

    Tamara, het klinkt nu al fantastisch. Succes morgen op school.
    Liefs Janny

  • 08 September 2013 - 12:58

    Mama:

    Lieve Tamara,
    Het klinkt fantastisch en ik zie je stralen. Veel succes morgen op school en hoe waren de Zweedse balletjes?

  • 08 September 2013 - 12:59

    Mama:

    Even leren hoe het moet,

    Xxx mama

  • 08 September 2013 - 13:10

    Anneke Schuller:

    Lieve Tamara
    Leuk om je verslag te lezen en in gedachte loop ik ook weer daarop de boulevard.
    Sterke voor morgen
    kus opa en oma

  • 08 September 2013 - 13:25

    Papa:

    Lieve Tamara,

    Echt mooi om te lezen hoe je geniet. Het belooft veel moois daar Down under. Veel succes morgen op school. Geniet van al het moois.

    Xxx papa

  • 08 September 2013 - 13:42

    Je Zusjee:

    Klinkt super leukk! Slaaplekker voor nu! En heel veel sterkte en succes morgen bij de test! You can do it, you go girl! Love (op zn engels) xxx

  • 08 September 2013 - 21:02

    Karin:

    Hey nichie,

    Fijn dat je heelhuids bent aangekomen op de plaats van bestemming. Wat een reis meid. Wel super gedaan zeg, zo in je eentje!!
    Ben super benieuwd naar de foto's en de update.

    Succes op school ennnnn enjoy!!!!

    xxxx



  • 09 September 2013 - 17:53

    Ronald:

    Hoi Tamara

    We hebben verder niet meegeleefd hoor,....... Flightaware en dat soort sites stonden de hele dag gericht op jou vliegtuig... We wisten op de minuut af wanneer jij voor het eerst boven Australie vloog. Inmiddels zijn wij aangestoken door jouw enthousiasme volop bezig met de reis die wij volgend jaar gaan maken. Hou ons dus maar lekker op de hoogte van de prijzen daar.... Leuk verslag en succes op school.. Grt
    Ronald Christa Vera en Karlijn

  • 11 September 2013 - 12:25

    Riet De Kraa:

    hallo tamara
    reisverslag gelezen!!prachtige ervaring hadden al het een en ander vernomen via Skype en email.klassefoto wat een internationale groep!!jullie zullen best de drie maanden met elkaar vol kunnen maken.Succes met de studie en we blijven je volgen liefs opa/oma kussssssssssssss

  • 12 September 2013 - 22:46

    Anika Hanne Bart:

    Hee Tamara,
    superleuk om je berichtjes te lezen. Krijgen we echt een idee hoe het daar gaat. Veel plezier met je mooie dolfijnentocht. groetjes Hanne Bart Anika
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 11230

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: