Riverfire en zwemles geven - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Riverfire en zwemles geven - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Riverfire en zwemles geven

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

29 September 2013 | Australië, Clayfield

Hallo allemaal,

Ik realiseer me nu opeens dat dit alweer mijn 4de weekend is in Australië, het voelt eigenlijk al alsof ik hier al veel langer ben!

Deze week was eigenlijk weer een gewone week. We begonnen de week met toetsen, ik heb de resultaten snel gezien en het zag er goed uit. Dat is dus een goed teken, nog een beetje oefenen en dan gaan die echte toetsen in december helemaal goed!

Woensdag en donderdag was het echt super warm weer, dus toen we donderdag om 2 uur uit waren, renden we naar southbank om daar lekker een beetje bij te kleuren en af te koelen in het zwembad. Ik vond het wel een beetje raar, je ligt namelijk op zand, en je ziet de rivier. Dus je denkt echt alsof je op het strand bent, dan ga je zwemmen en dan zwem je opeens in zwembadwater, heel raar was dit. Het uitzicht was dan wel echt super mooi, want je zag keek tegen de skyline van Brisbane aan.

Vrijdag was een kort dagje en na school gingen we een soort van picknicken en daarna gingen we naar een park, waar de school een voetbalwedstrijd had georganiseerd tegen een andere school. Ik was toeschouwer, maar het was erg leuk. Weer heel veel internationale studenten ontmoet.

Zaterdag leek een erg Nederlandse dag te worden, qua weer. Want toen ik wakker werd was de straat nat van de regen en zag de lucht erg grijs. De ochtend bracht ik dan ook door in bed. Smiddags werd ik opgehaald en ging ik samen met Elena en haar Braziliaanse huisgenoten naar een Braziliaans restaurant, volgens mij was het de eerste keer dat ik Braziliaans had gegeten, maar het was erg lekker! Vooral het toetje wat een chocolade bolletje was met een soort hagelslag eromheen.
Daarna hadden we met een hele groep afgesproken om inkopen te doen voor de verjaardag voor de man van iemand uit mijn klas. Daarna gingen we naar de plaats van de verjaardag. Het was in een appartementencomplex met 38 verdiepingen en er waren dan een paar verdiepingen waar een barbecue stond. Het was erg leuk em we waren met een super internationaal gezelschap.
Om 7 uur zou rivierfire zijn, dit is een gigantisch vuurwerk op de Brisbane rivier, van de Storybridge tot voorbij southbank, dat is een aardige afstand. Wij gingen naar een appartement en hadden een geweldig uitzicht op southbank en al het vuurwerk. Het was echt super mooi en ze bleven maar vuurwerk afstelken. Vandaag bleek dat er meer dan 500.000 mensen rond southbank waren en meer dan 6000 vuurwerkdingen werden afgestoken.
Het was een hele gezellige avond met veel internationale (veel Spaanstalig) mensen.

Vandaag kon ik eindelijk uitgeslapen, maar toen ik wakker werd merkte ik gelijk dat het heel erg warm weer zou worden. Ik had gelijk want ik denk dat het misschien wel 40 graden is geweest. Om aftekoelen gingen we met z'n allen naar het zwembad; mijn gastgezin en de kinderen van de buren. Het was rustig in het zwembad en we hadden dus lekker de ruimte. Dat was maar goed ook, want ik had beloofd aan de buren om ze zwemles te geven. Ze komen uit Sri lanka en kunnen niet echt zwemmen. Het was zo leuk om te doen en ze pikten het zo snel op. Ik denk dat ze het echt heel leuk vonden en ik ga ze als het uitkomt waarschijnlijk 1 keer per week lesgeven.
Verder heb ik vandaag niet zo veel gedaan, beetje uitrusten.

Morgen weer een nieuwe week en volgend weekend ga ik samen met Elena een weekend naar Mooloolaba, dus misschien komt er dan pas maandag een nieuwe update, maar die zal vol staan met alles van dat weekend!

Tot de volgende keer,
X Tamara

  • 29 September 2013 - 14:26

    Fleur:

    Taaaam! Super leuk om al je verhalen weer te lezen! Geniet er van joh, want zo te zien ben je echt een droom tegemoet gegaan (;
    Tot snelllll xxxxxxx fleur

  • 29 September 2013 - 14:51

    Janny:

    Hoi Tamara,
    Het klinkt of je het reuze naar je zin hebt....geweldig hoor. En nu ook je eigen zwem skills aan het inzetten. Super.
    Leuk dat je al zo ingeburgerd bent, straks wil je er niet meer weg.....haha!
    Uuuhhhh nog leuke jongens ontmoet? Vast wel maar niet zeggen hoor.
    Nou meid, veel plezier verder.......x x x

  • 29 September 2013 - 16:42

    Noortje:

    Tam het klinkt zo leuk allemaal! Ik heb nu nog meer zin om naar Australië te gaan (: Heel veel plezier in Mooloolaba, wordt vast leuk!! Heb je trouwens al gesurft?
    Xxx
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 11213

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: