Weekend Mooloolaba & 1-month anniversary - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Weekend Mooloolaba & 1-month anniversary - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Weekend Mooloolaba & 1-month anniversary

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

07 Oktober 2013 | Australië, Clayfield

Hallo allemaal,

Sorry dat mijn verslag een dag later is, maar was dit weekend weg.

Afgelopen week was eigenlijk een rustig weekje, een gewone schoolweek.
We hadden gelukkig deze week geen testen, dus hoefde niet te stressen. Maar dat betekende niet dat ik niets hoefde te doen. Ik had natuurlijk veel huiswerk en heb ook een beetje wat dingen gedaan voor het examen, 30-11, want hebben een hele onduidelijke academische woordenlijst ( a 14 kantjes, met op ieder kantje meer dan 30 woorden en die 30 woorden hebben weer 10 variaties, dus dat maakt het erg onduidelijk) en ik ben met een duidelijk overzicht van al die woorden begonnen, maar dat gaat nog wel even duren..
Ik ben dus bijna alle dagen gelijk naar huis gegaan, allen was ik dinsdag nog even snel naar de stad geweest maar niets gekocht. Donderdag na school, nam mijn gastgezin mij mee naar een groot winkelcentrum met veel outletstores. Dus het is een stuk goedkoper. Ik vond hem echt wel redelijk groot, er waren wel meer dan 50 winkels, maar het schijnt dat er vlakbij nog een veel groter zit, met misschien wel dik over de 100 winkels. Ga hier ook nog een keer naar toe, maar weet nog niet wanneer.

Vrijdag was ik weer lekker vroeg uit, dus lunchte in de stad, in een van de zo bekende foodcourts. In ieder winkelcentrum zit er 1 en vaak zitten er zelfs meer, dit is een plek waar alle soort van take-away restaurants/winkels/kraampjes zitten, met echt allerlei soorten voedsel. Daarna ging ik naar huis en deed wat voor school, omdat ik dit weekend niet thuis was.

Zaterdag ging de wekker vroeg, want we gingen naar Mooloolaba! Rond half 9 vertrokken we en waren niet de enige, overal zag je afgeladen auto's en bij de benzinepomps haalde iedereen zakken ijs, die ze kennelijk in de auto nodig hadden:p gelukkig waren wij nog vroeg vertrokken en deden er 1,5 u over in plaats van 1. Want hoorden dat het zo druk was dat het voor sommigen 2/3 uur werd om daar te komen. Mijn gastgezin liet ons, Elena en ik, de leuke plekken van mooloolaba zien en daarna gingen we met z'n allen kort naar het strand. Daarna gingen we naar de backpackers, mijn eerste ervaring in een hostel. Het zag er allemaal wel goed uit en deelden onze kamer met een jongen en meisje uit Canada. Nadat we onze spullen gedumpt hadden, gingen we weer terug naar het strand.
En nu komt het leuke maar ingewikkelde verhaal en ik zal bij het begin beginnen; Elena's broer is bevriend met de pianist van The Baseballs, een paar jaar geleden hadden ze een hit in Europa, een cover op umbrella. Haar broer stuurde een berichtje dat ze zouden optreden in de buurt van Brisbane en dat we misschien wel kaartjes konden krijgen.
We lagen zaterdag dus op het strand en ze kreeg een sms er daarin geschreven dat de kaartjes klaar lagen en dat ze om 16.45 zouden optreden, het was ondertussen 1500 uur. We zochten snel de oud huisgenoten van Elena en vroegen of zij meewilden en toen reden we met hun auto naar het festival. Het was eerst stressen omdat niemand wist waar de kaartjes waren, maar gelukkig kwam alles goed en zagen we hun optreden. Het was echt super leuk en goed. Wat wij vooral opmerkten is dat die Aussies toch wel een beetje raar zijn, het publiek ging uit hun dak en mensen van 10 jaar maar ook van 60 jaar dansten erop los!
Dat was dus een leuke wending van ons erg relaxte weekend.

Na het concert gingen we wat eten en gingen we terug naar de backpackers. Daar kwamen we mensen van school tegen en we besloten om samen met hun kamergenoot, een meisje uit Amerika, ergens naar toe te gaan, alleen was het een beetje vaag omdat je vaak regels hebt hoe je je moet kleden, hier hadden we niet aangedacht dus we kwamen niet binnen op onze teenslippers.. Dus gingen we naar het strand en kocht ik bij een kiosk een drankje dat je je moet voorstellen als een slushuppy maar dan met frisdrank, je proeft de prik dus ook, dit was echt heel vreemd;p

Zondag gingen we sochtends naar sunshine plaza, een heel groot winkelcentrum waar een rivier doorheen stroomt! Dit was erg apart om te zien. Daarna gingen we weer naar het strand en zwommen we in de zee, er waren hele grote golven dus het was erg leuk om erin te zwemmen.

Vandaag was een Public Holiday, dus was lekker vrij. Het was vandaag het super warm, helaas moest ik veel voor school doen. Dus dat was erg warm, maar gelukkig gingen we vanmiddag even naar het zwembad om af te koelen, hier heb ik de buurkinderen weer zwemles gegeven en ze kunnen het al super goed, dit was erg leuk om te zien. Vooral dat meisje, ik heb 2x zwemles gegeven en ze is al erg vooruit gegaan!

Waarschijnlijk gaat het hier zometeen stormen, want het was vandaag meer dan 35 graden en het begint nu heel erg hard te waaien, dus we zullen het zien.

Ook was vandaag de dag dat ik een maand in Australië ben, wat gaat de tijd toch snel, maar gelukkig geniet ik volop!

Morgen weer naar school, maar gelukkig is het maar een kort dagje ;)
Vrijdag en zaterdag gaan we naar Byron Bay, heb er erg veel zin in!

Tot volgende week!

X Tamara

  • 07 Oktober 2013 - 12:36

    Oma Riet:

    Lieve Tamara,

    Hier is alles oke en we begrijpen uit je verslag dat het bij jou ook super gaat!
    Wij genieten van je verhalen en kijken uit naar je belevenissen!!!!
    Op school gaat het dus goed en de tijd schiet op voor het examen.

    Geniet van alles en tot skypes,

    liefs van,
    Oma en Opa

  • 07 Oktober 2013 - 17:15

    Janny:

    Hoi Tamara,
    Je hebt er weer een mooie herinnering bij. Super hoor!
    Kijk elke keer weer uit naar je verhalen.
    Dikke kus weer.
    Gr Janny

  • 07 Oktober 2013 - 17:18

    Ariane:

    Hallo tamara, fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Rob, Ariane, Suzanne, Inge en Esmée

  • 10 Oktober 2013 - 10:13

    Karin:

    Hoi Tamara,

    Leuk verslag!
    Volgens mij verveel je je daar enorm en heb je heeeeel veel heimwee........

    Fijn hoor dat je het zo naar je zin hebt.
    Persoonlijk zou ik wat moeite hebben met die 35 grd.
    Geef mij maar een graadje of 10 met lekker veel wind en een goeie bui regen ;-(

    Enjoy (ennuh studeerse)!!

    Dikke kus vanuit Spike
    XXX
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 11225

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: