Slecht weer?!?! En 2 maanden in Australië - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Slecht weer?!?! En 2 maanden in Australië - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Slecht weer?!?! En 2 maanden in Australië

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 November 2013 | Australië, Clayfield

Hallo allemaal,

Wat vliegt de tijd toch voorbij, vorige week was ik hier alweer 2 maanden, kan het echt niet geloven.

Afgelopen twee weken heb ik eigenlijk hele rustige dagen gehad, heb niet veel ondernomen.

Vorige week was er op dinsdag de Melbourne Cup. Dit is de grootse en bekenste paardenrace van Australië en iedereen kleedt zich er netjes aan (mannen in pak en vrouwen in jurken en hoge hakken), door de hele stad hangen schermen en ieder restaurant heeft een tv klaar staan. Als het dan 13.00 uur is, staat het hele land stil. Iedereen stopt met werken. Veel mensen gokken en vele mensen verliezen of winnen juist een groot bedrag. Het was heel leuk om dit mee te maken!

Op donderdag had Jade haar schoolmusical, we gingen daarnaartoe en het was erg leuk om eens een school in een ander land te zien. Ik merkte wel dat het hier veel strenger is dan in Nederland, ze dragen hier onder andere een schooluniform en er zijn erg veel en vreemde regels. Bijvoorbeeld je kan naar de directeur geroepen worden als je je hoed niet draagt... Maar de musical was leuk en Jade deed het erg goed.
Ook was ik die donderdag 2 maanden in Australië, wat gaat de tijd toch snel!

Vrijdag gingen we savonds weer uit met veel mensen van school, dit was weer erg gezellig en hebben veel gelachen. Zaterdag eerst lekker geslapen en daarna gingen we naar Mountainbike Coot-tha dit is het hoogste punt van Brisbane en je kan op dit uitkijkpunt heel Brisbane zien. Dit was erg mooi en je kon in de verte de zee zien en je zag allemaal herkenbare gebouwen. Zondag had ik een lekker rustig dagje en heb toen dus niet zo veel gedaan.

Deze week was het vooral slecht weer, hebben erge storm gehad, gelukkig was het vooral savonds maar het regende echt heel erg hard. Ik heb dus ook niet heel veel gedaan, maar heb 1 iets ondernomen wat wel echt super leuk is; ik heb namelijk de trapjes geboekt voor als papa, mama en Lisette hier zijn(dat is al over 4 weken!:)) we gaan namelijk duiken en snorkelen in het Great Barrier Reef, dan spenderen we kerst op de Whitsunday eilanden en dan oudjaar op Fraser Island!!!!!!!! Ik kan echt niet wachten tot ze hier zijn!

Vrijdag hadden we een lekker kort dagje em heb toen niet zo veel gedaan, savonds hadden we een lekker filmavondje. Gisteren was praktisch hetzelfde, niet veel gedaan en savonds lekker film gekeken met Jade en Elena.

Vandaag zijn we met z'n allen naar een gigantisch winkelcentrum geweest, zo groot heb ik het nog nooit gezien. Hier hebben we dus lekker wat uurtjes doorgebracht en heb ook al de eerste kerstcadeautjes binnen. Hier is kerst namelijk al heel groot, overal zie je kerstbomen en andere versieringen. Ik vind dit wel erg leuk, zit al hele,aal in de kerstsfeer, naja voor zover dat kan hier in Australië.

Helaas heb ik vandaag een weddenschap met Elena verloren, die voor al een hele tijd bestond. Om een of andere reden mocht ik het woord One Direction niet meer zeggen, dit ging een hele tijd goed, tot vandaag. Want iedereen was tegen mij en probeerde om mij dit woord te laten zeggen, ik hield het tegen maar toen zei ik iets tegen Ruby en toen zei ik het dus. Nu ga ik dus een cadeautje krijgen met als thema one Direction. Iedereen zit nu te grappen dat het een pyjama gaat worden die ik moet dragen in de hostels, als ik ga backpacken. Hoop het niet!!

Morgen begint er weer een nieuwe week en over 2 weken is de test dus het gaat nu wel spannend worden, ga deze week dus goed leren en dat is eigenlijk wat ik tot nu toe gepland heb. Hoop dat het weer een beetje opknapt!

Tot volgende week!

Xx Tamara

  • 17 November 2013 - 12:32

    Janny:

    Hoi Tamara,
    Wat een fijn vooruitzicht. Nog even dan komen je ouders en maken jullie een paar fantastische weken mee!
    ik denk dat je vader de tripjes mentaal niet aankan zoveels moois is hij niet tegen bestand. Dus ik kom wel mee......hahahaha....
    Nee hoor meid....lekker genieten van de voorbereidingen. En daarna nog meer van jullie als gezin!
    Sinterklaas is weer in het land.......ook weer gezellig!
    Het wordt hier nu kouder...donkere dagen....!
    Veel plezier weer!
    Gr Janny

  • 17 November 2013 - 13:28

    Fleur:

    Tam!!
    Super leuk om weer één van je verhalen te lezen :) Ik mis je wel een beetje hoor.. :(
    Tot snel! xxxxxx

  • 17 November 2013 - 14:24

    Ariane:

    Hallo Tamara, 1 groot feest, als ik het zo hoor, wat leuk! Nog en paar weken en dan staan je ouders en je zus bij je op de stoep!
    Hartelijke groet van Ariane
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 11224

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: