Druk, druk, druk en zo veel gedaan - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk en zo veel gedaan - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk en zo veel gedaan

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 November 2013 | Australië, Clayfield

Hoi allemaal,

Allereerst sorry dat er geen verslag was vorige week, maar had toen een erg drukke week achter de rug.

Maandags hadden we op school een soort debateren en dat was best grappig, want je zag hierdoor de gigantische cultuur verschillen in de klas, zo was een onderwerp homohuwelijk en drugs. Dit is in nederland redelijk aanvaard, maar mensen uit mijn klas dachten daar heel anders over. Toen realiseerde ik me dat wij in Nederland eigenlijk heel veel aanvaarden en heel erg open-minded zijn. Daarna gingen we wat drinken in de stad om iemands verjaardag te vieren. Dinsdag was ik gaan zwemmen, om toch een beetje te bewegen hier en woensdag heb ik niet zoveel gedaan, maar nu komt het; Ik heb namelijk 4 dagen geholpen met het opknappen van een huis. Donderdag gingen we daar voor het eerst heen en toen viel het me op dat er nog er veel gedaan moest worden en maandag moest het af zijn. De mensen die daar wonen hebben een erg moeilijke tijd achter de rug en moeten nu hun huis verkopen. Alleen waren er twee problemen, een ze hebben voor zo'n 30 jaar niet echt schoongemaakt en ze hebben veel spullen bewaard en verzameld. We hebben heel hard gewerkt en veel schoon gemaakt, spullen weggegooid, opgeruimd en alles opgeknapt en netjes gemaakt. Het was zwaar, maar het gaf veel voldoening. De mensen waren er zo blij mee en konden niet geloven dat Elena en ik ons zo uit het naad werkten voor mensen die we niet kenden. Het eindresultaat is prachtig en aangezien ze boven op een heuvel wonen, is het uitzicht zo mooi en je kan heel Brisbane en de rivier zien. Het is het allemaal waard geweest.
Dit was dus ook een groot deel van mijn weekend. Om toch even te ontspannen, zijn we die zaterdag uitgegaan. Eerst een soort feestje bij iemand thuis en daarna gingen we naar een bar, daarna naar een andere ( zo'n 20 minuten lopen en met heuvels, dit was dus best wel vermoeiend;p), deze was van binnen super mooi. Anderen zouden ook komen, maar ze zijn hier heel strikt met kleding als je een bar of club binnen wilt, dus zij kwamen op hun sneakers niet binnen. Dus toen gingen we weer terug naar de eerste bar. Het was echt super gezellig en veel gelachen, dit resulteerde wel in dat ik om 5 uur thuis kwam en de zon zag opkomen.
Zondag heb ik nadat we weer in het huis hadden gewerkt, eventjes mijn ogen over mijn boeken laten gaan, want maandag hadden we weer een toets, maar was erg moe dus het werkte niet echt..

Afgelopen maandag begonnen we dus met de test. De hele dag, was erg vermoeiend, maar hij ging redelijk. Mijn luisteren en lezen zijn redelijk hetzelfde gebleven maar dat was al erg goed:) mij schrijven weet ik nog niet en mijn Use of English, iets super raars en niemand weet wat de nut ervan is, was slechter dan de laatste keer.. Maar als dit mij echte toets was had ik het nog steeds gehaald. Na school gingen we wat drinken in de stad om te vieren dat het weer voorbij was.
Dinsdag was de dag van de spreektest dus deden de morgen niet zo heel veel, maar het ging goed en heb mijn score verbeterd. N school heb ik niet zo veel gedaan.
Woensdag was er opeens een andere leraar, hij was echt een ontzettende loser en je merkte dat hij niet vaak had lesgegeven en we zouden hem tot vrijdag hebben! :(
Donderdag eerst weer school en na school was ik weer gaan zwemmen.

Vrijdag was gelukkig een korte dag school en na school gingen we met 4 mensen van school naar een soort restaurant waar ze Koreaanse toetjes verkochten. Wat wij namen is een grote kom met ijsblokjes, een topping en een bolletje vanile ijs, je moet dit dan mixen en dan kan je het eten. Het was best wel lekker. Daarna ging ik met iedereen hier naar een winkelcentrum en heb erg leuke dingen gescoord:)
Savonds gingen we met mensen van school eerst ergens wat drinken en daarna gingen we ergens naar toe, waarvan ik had gedacht dat nooit te doen;
We gingen naar een Karaoke bar!
Ik heb zo hard gelachen, het was zo grappig, niemand kon zingen dus het is vooral een hoop geschreeuw, maar had het niet willen missen, wil volgende week weer gaan! De bediening was wel in het Koreaans dus we waren allemaal heel blij dat twee Koreaanse vrienden mee waren, anders was het denk ik helemaal misgegaan. Daarna gingen we weer terug naar de bottle shop waar we begonnen en daarna gingen we naar een andere bar. Sommigen gingen toen weg, dus ik met nog een paar gingen naar een andere club, het was weer een hele gezellige avond en waren weer vroeg in de morgen thuis:p.

Gisteren heb ik niet zo heel veel gedaan, ben nog wel naar het zwembad geweest maar was erg moe, het was een drukke week en kan niet echt uitslapen.

Vandaag ben ik met mensen van school naar Movieworld gegaan. Het was erg leuk en we zijn in de meeste attracties geweest. Er was ook een waterattractie en dit was erg waterig. Je kwam er doorweekt uit, heb het nog nooit zo erg gehad. We hebben ook een erg spectaculaire stuntshow gezien en zijn in een paar enge achtbanen geweest.

Dit was het denk ik wel, het was wel erg veel realiseer ik me nu;p

Voor deze week heb ik nog geen plannen, dus we zullen zien wat het gaat worden.

Verder gaat alles erg goed met me, heb het ontzettend nar mijn zin en geniet volop. Ik heb geweldige mensen om mij heen en heb erg leuke en aardige vrienden en vriendinnen door school. Ik ben hier dit weekend nu 8 weken en om eerlijk te zijn, al is het heel raar om te zeggen, mis ik Nederland, als land, nog niet echt. Het is hier zo anders, het weer is geweldig (zo was het vandaag rond 35 graden) en het land is zo mooi. Het is moeilijk om te omschrijven en ik denk ook om te begrijpen, maar ik kan zonder twijfel zeggen dat dit de beste keuze ooit is geweest.

Tot volgende week!

X Tamara

  • 03 November 2013 - 12:29

    Janny:

    Tamara, dat je geniet is wel duidelijk.....ga zo door meid. Haal uit het leven wat je aankunt en soms een beetje meer.....zo blijf je groeien. Dat je nederland mist lijkt mij niet gek.....je bent van alles en nog wat aan het doen, ontmoet mensen met een eigen cultuur, ondekt dat er meer is dan ons kleine ( maar ook bijzonder en eigenwijze) kikkerlandje en niet te spreken over het land zelf. Tamara, wat een voorrecht! En wat fijn dat ik kan meegenieten van je verhalen ...... Ik geniet net zo hard mee! Veel plezier, dame.
    Dikke kus.....Janny

  • 05 November 2013 - 19:41

    Mama:

    Lieve Tamara,

    echt heel leuk om elke week je blog te lezen en fijn dat je zoveel plezier hebt en zoveel avonturen meemaakt. We zijn echt heel blij dat je het zo verschrikkelijk naar je zin hebt. Nog een paar weken en je kunt ons in Brisbane rondleiden net zoals je dat in Rome gedaan hebt. We hebben er zin in.
    xxx mama
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 11228

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: