Koala's knuffelen en kangoeroes voeren - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Koala's knuffelen en kangoeroes voeren - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Koala's knuffelen en kangoeroes voeren

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Oktober 2013 | Australië, Clayfield

Hallo allemaal,

En weer is er een week voorbij gevlogen, echt onvoorstelbaar!

Maandag tot vrijdag was eigenlijk een gewone week, iedere dag naar school en na school moest ik veel voor school doen.

Van de week was ik met Nina, mijn gastmoeder, aan het praten waarom alle mensen hier helmen dragen op de fiets. Nu blijkt dat het hier verplicht is om met een helm te fietsen, anders kan je een boete van 250 dollar krijgen! Ik ga hier dus echt niet fietsen, wil echt niet met een helm rondrijden, dan voel ik me net een toerist in Zeeland.

Donderdag waren we uitgenodigd bij de buren om een verjaardag te vieren. Ze zijn vluchtelingen uit Indonesië, dus we aten Indisch eten. Gelukkig was het nu redelijk mild, want normaal is het zo pittig dat is echt niet normaal! Het voelt echt alsof je mond in brand staat. De buren zijn zulke aardige mensen en ookal hebben ze ontzettend veel meegemaakt, ze zijn nu heel erg gewend aan het leven hier in Australië. Ze hebben een vogeltje gekregen en ze zijn hier zo blij mee, vandaag kregen ze een tweede en ze lieten gelijk de foto's zien. :)


Vrijdag lekker vroeg uit en na school gingen we naar huis en hebben de de hele middag met de baby gespeeld en gek gedaan. Was echt zo grappig, Elena en ik hebben echt gelachen. De baby begint nu te lopen, dus het is echt super schattig om de paar stapjes die ze iedere keer maakt. 'S avonds hebben we film gekeken en een beetje uitgerust.

Zaterdag was het toen eindelijk zo ver, ik zou mijn eerste typisch Australische dieren gaan zien. We vertrokken in de morgen met de bus naar Lone Pine Koala Sanctuary. Toen we daar kwamen, gingen we eerst naar de vogels, daarna naar de Tasmaanse duivel, maar deze was aan het slapen dus een beetje saai, toen naar de vogelbekdieren, deze waren weer heel actief en het was onmogelijk om een normale foto te maken:(, daarna gingen we naar de dingo's deze waren een soort van actief. Eindelijk gingen we daarna naar de koala's. Deze zijn zo schattig, ze zijn wel een beetje lui maar toen we naar de babykoalas gingen zagen we dat ze eigenlijk ook heel actief kunnen zijn. Er was een koala die aan het klimmen en rennen was en dat was toch zo schattig, echt het zijn zulke leuke beesten.
Vervolgens liepen we naar het gedeelte waar je foto's kon Laten maken met een koala, natuurlijk gingen wij dat doen. Je moest je handen heel erg stil houden, zodat ze daar op kunnen zitten. Ze zijn eigenlijk best wel een beetje zwaar, maar ze waren echt om te knuffelen, zo lief en schattig.
Daarna gingen we naar een soort open veld met super veel kangoeroes, we kochten wat eten zodat we ze konden lokken. Sommige waren zo groot en gespierd, dat je er soms een beetje van schrok. Ik vond vooral de kleintjes erg schattig. Wanneer we ze eten gaven, kwamen ze echt omhoog en daarna bleven ze ons volgen, hopend dat we ze meer eten zouden geven.

Toen gingen we naar de zoetwaterkrokodillen en daarna naar de slangen, waar ik de dodelijkste slangen ter wereld heb gezien, deze leven hier in Australië, dus ik weet nu waar ik voor uit moet kijken. Daarna gingen naar een presentatie over slangen, ook erg interessant. Hierna gingen we naar huis, het was echt een super geslaagde dag en had de lieve dieren (kangoeroes en koala's) niet willen missen.

Vandaag was weer een rustig dagje, we begonnen de dag met een morgenwandeling, het is hier erg heuvelachtig en het was erg warm dus heb gelijk mijn beweging gehad. Daarna gingen we naar een groot winkelcentrum, daar even rond gelopen en smiddags huiswerk gemaakt en een beetje uitrusten.

Morgen begint er weer een schoolweek, ik heb nog geen plannen voor het weekend, want heb volgende week weer toetsen dus wil me dit keer goed voorbereiden.

Tot volgende week!

X Tamara

  • 20 Oktober 2013 - 13:52

    Janny:

    Hoi Tamara,
    Klinkt allemaal weer heeeeeeeel leuk en ook zo relaxed. Leuk hoor wat je allemaal beleefd en ook zoveel nieuwe mensen leert kennen. Nederland is straks te klein voor je..... :-)
    Straks komen je ouders en lisette lekker even bijkletsen.....gezellig hoor.
    Veel plezier weer......en lekker leren voor je toets.
    Gr Janny

  • 21 Oktober 2013 - 19:59

    Cees Deijnen:

    He Tamara wat heb je toch een mazzel dat het allemaal zo goed verloopt en dat je zo geniet.
    Ik lees elke week jouw bericht met veel plezier maar moest vandaag een keer slikken.
    Je geeft me het gevoel dat je vader en ik voor gek fietsen met onze helmen op....
    En wij maar denken dat we stoer zijn, strak in het pak, snot voor de ogen!!!

    Laterrr, groet Cees.

  • 21 Oktober 2013 - 19:59

    Cees Deijnen:

    He Tamara wat heb je toch een mazzel dat het allemaal zo goed verloopt en dat je zo geniet.
    Ik lees elke week jouw bericht met veel plezier maar moest vandaag een keer slikken.
    Je geeft me het gevoel dat je vader en ik voor gek fietsen met onze helmen op....
    En wij maar denken dat we stoer zijn, strak in het pak, snot voor de ogen!!!

    Laterrr, groet Cees.

Tags: Koala, kangoeroe

Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 11227

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: