School is afgelopen! - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu School is afgelopen! - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

School is afgelopen!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

02 December 2013 | Australië, Clayfield

Hallo allemaal,

En weer is er een week voorbij gevlogen, en wat voor een week!

Maandag had ik de laatste oefentoets en na school was ik dus aardig moe en ging gelijk naar huis, maar gelukkig ging de toets erg goed.
Dinsdag was het vervolg van de test en verder heb ik die dag een beetje geleerd.
Woensdag was weer oefenen en oefenen, maar na school hadden we een BBQ van mijn klas. Na school gingen we naar Southbank en daar heb je net als in veel andere parken openbare bbqs. Hadden veel eten, waaronder kangoeroe! het is moeilijk om te omschrijven hoe het smaakte, maar het was goed te doen. Het was echt super gezellig en een erg leuke afsluiting.
Donderdag was de laatste echte lesdag, hebben ons voorbereid voor de test. Het was erg raar om te realiseren, maar opzich was ik wel klaar met school, want het is dag in dag uit alleen maar Engels.
Vrijdag was het dan zover mijn spreektest. Ik was echt zo zenuwachtig en toen bleek ook nog dat ik het niet kon doen met degene waar ik het mee had voorbereid, maar gelukkig wel iemand uit de klas. Ik vind het erg moeilijk om te zeggen of het goed ging of niet, want de examinatoren gaven helemaal geen hints van of ze het goed vonden of niet. En ook omdat ik in een gedeelte waar je normaal 6 foto's moet bespreken, opeens 12 foto's had! dat was een best onaangename verrassing. Na de test ging ik nog even naar school om wat dingen door te spreken en na school nog wat geleerd en ijs gegeten;)
Zaterdag was dan de grote dag aangebroken en had ik mijn hele test. Het was een erg lange dag en waren ook nog eens meer dan een uur later klaar dan gepland. Opnieuw weet ik niet goed of het nou goed ging of niet. De meeste onderdelen gingen wel, alleen twijfel ik over een tekst die ik moest schrijven. Ik ben er wel eigenlijk zeker van dat ik het haal, maar ik wil natuurlijk graag met het hoogst haalbare slagen, dus dat is nog even afwachten. Eind januari krijg ik de resultaten pas terug, dus dat duurt nog eventjes. Savonds wouden we uitgaan, maar zijn eigenlijk niet verder gekomen dan de bottleshop, dat is een slijterij waar ze een soort terras hebben gecreëerd en Beachhouse, een bar/café, want we waren allemaal zo ontzettend moe van alles.
Zondag ben ik smorgens naar een soort markt gegaan in mijn wijk, was erg leuk, ze hadden veel locale en handgemaakte spullen. Het is op het terrein waar ook de paardenrennen gehouden worden. Dus het was leuk om dat eens te zien. Daarna gingen we naar DFO dat is een soort outletcentrum. Hebben daar even rondgelopen en wat leuke dingen gekocht. Savonds hadden we hier thuis een BBQ, wehadden wat mensen van school uitgenodigd en de buren waren er, het was erg gezellig en hebben lekker gegeten.

Gisteren en vandaag zijn we aan het oppassen op Ruby, gisteren hebben we veel gewandeld, gezwommen en savonds film gekeken. Vannacht was een kort nachtje, maar gaan vandaag weer leuke dingen doen.

Voor de rest van de week ben ik al wat dingen aan het plannen, want heb nu natuurlijk alle tijd!

Tot volgende week!

X Tamara

  • 02 December 2013 - 23:09

    Fleur:

    Leuk Tam (: Wilde je nog succes wensen... hoop maar dat je het gewoon gehaald heb, komt vast goed (: heel veel plezier en ik wacht met smart op je volgende verhaaltje :)
    xxxxxxxxx

  • 03 December 2013 - 18:26

    Janny:

    Hoi Tamara,
    Ik heb alle vertrouwen dat je het gehaald hebt.
    Komt vast goed!
    Nog een week voor je pa, ma en zus......lijkt me heerlijk!
    veel plezier meid.
    dikke kus Janny

Tags: School, BBQ

Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 11228

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: