Eerste week vakantie en leren surfen - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Eerste week vakantie en leren surfen - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Eerste week vakantie en leren surfen

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

09 December 2013 | Australië, Clayfield

Hallo allemaal,

Eindelijk begon dan afgelopen week mijn super lange ( en ook een beetje verdiende) vakantie. Vanaf nu alleen maar relaxen en genieten.

Dinsdag had ik, zoals ik vorige week al vertelde, nog een dagje opgepast op Ruby. We waren naar de speeltuin gegaan, ze vond dit erg leuk en samen met Jade en Elena was het erg gezellig.

Woensdag hadden we een lekker dagje thuis, een groot deel van de morgen en middag heb ik samen met Elena Nina geholpen met het verbouwen van de garage. Gewoon een beetje aanrommelen en kletsen. Aan het eind van de middag gingen we naar een soort chocolade restaurant in South Bank. Ik bestelde ijs met brownie en warme chocolade melk (ja ik weet dat het raar is om in de zomer in Australië warme chocolade melk te drinken) en dit was zooo lekker, echt zoveel chocolade, jammie! Ik ga er deze week denk ik weer naartoe;)!
Savonds haalden we de auto op, waarmee we donderdag naar de goldcoast zouden gaan. Toen we in de auto zaten, probeerden we de ramen schoon te maken. Elena, die reed, deed ze aan, maar vervolgens konden we ze niet uitkrijgen, dus reden we de hele weg met de ruitenwissers aan, terwijl het helemaal niet regende. Het andere probleem was dat de tank leeg was. Het eerste stuk ging alles goed, maar we wisten dat we moesten tanken. De eerste benzinepomp die we tegen kwamen was gesloten, dus moesten naar de volgende. Maar toen we eenmaal weg waren, begon de auto raar te doen en kon Elena geen gas meer geven, ik was bang dat we de auto moesten gaan duwen, maar gelukkig haalden we het net en konden we tanken. Toen we thuis waren, heb ik nog een rondje gereden. Het was echt raar om links te rijden en aangezien deze auto versnellingen had moest ik met mijn linkerhand schakelen, dit was helemaal raar en het voelt best onnatuurlijk. Maar we hebben het overleefd:)

Donderdag gingen we met de auto in de morgen naar Seaworld. Het is eigenlijk een klein dolfinarium, maar het was best leuk om er even rond te lopen en het was erg gezellig. Daarna gingen we door naar Surfers Paradise om te surfen!! We gingen met een grote groep van de surfwinkel naar het strand en kregen daar de eerste uitleg over het liggen om je board. Daarna gingen we dan het water in, er was veel wind en stroming waardoor de golven best hoog waren, we moesten oefenen om op ons board te kunnen liggen en eigenlijk ging dat nog best redelijk, maar het was wel best vermoeiend. Toen moesten we het water uitkomen en kregen we uitleg over hoe je op je board moest staan en moesten het ook op het strand oefenen. Nou je raadt het al, dat was voor mij weer een grote grap. Ik kan ook niet opdrukken, dus hoe moest ik nou omhoog komen om vervolgens te gaan staan. Daarna moesten we het water in, om het voor mij nog moeilijker te maken. Ik en Lia, een meisje van school, botsten de hele tijd dus lag een paar keer onder mijn surfboard in het water. Maar zoals ik al had verwacht heb ik geen surftalent en faalde ik dus heel erg erg tijdens deze les. Ik wil het nog wel een keer doen om ook beter te worden, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik heb leren surfen in Australië. Zover je mijn gestuntel surfen kan noemen.

Vrijdag had ik echt ontzettende spierpijn en heb die dag dus niet veel gedaan. In de avond was ik uitgenodigd om bij Ana en Douglas, van school, Braziliaans te komen eten. Het was echt super gezellig, hebben lekker gekletst, muziek uit elkaars land geluisterd en heerlijk gegeten. Kan echt niet geloven dat we nu eigenlijk allemaal uit elkaar gaan en iedereen iets anders gaat doen, want in de afgelopen 3 maanden zijn we allemaal wel echt goede vrienden geworden..

Zaterdag had Jade haar auditie voor de musical Cats, we wilden gaan kijken maar konden negens zitten, dus gingen we maar weg. Maar haar auditie ging wel redelijk, nu nog even afwachten of ze het geworden is. Daarna gingen we naar Chermside, een winkelcentrum, en hebben daar lekker gewinkeld en rondgelopen. Savonds gingen we naar een verjaardag van een kennis van Nina, was best wel gezellig en het huis had een mooi uitzicht op de stad.

Zondag gingen we, Nina, Elena, Ruby en ik, naar de Kondalilla falls. Dit is een waterval in een bos waar je in kan zwemmen. Het water was best wel koud, maar het wende snel. Er was ook een soort touw waar je aan kon hangen en het water mee in kon slingeren, dit hebben we dus gedaan, het was erg leuk maar ook een beetje eng. Daarna gingen we naar Montville, het plaatsje naast de waterval. Het was erg leuk en het had een erg mooi uitzicht op de zee en de rest van het Hinterland (het soort van platteland). Toen gingen we even kort naar Mooloolaba en hebben we daar even kort op het strand gezeten.

Vandaag was een erg rustig dagje thuis, heb eigenlijk helemaal niets gedaan, maar dat is ook wel eens lekker.

Morgen gaat Elena weg en moeten we een soort van afscheid nemen, maar als het goed is zie ik haar nog in Mackay als we gaan rondreizen.
Want papa, mama en Lisette zijn hier zaterdag al!!! Ik heb er echt zo veel zin in en kan echt niet geloven dat ze hier gewoon al bijna komen. We gaan heel veel zien en doen, denk aan snorkelen, duiken, eilanden bezoeken, kangoeroes voeren en nog veel meer! Nog maar een paar nachtjes slapen! :)

Ik ga nu dan ook maar is slapen,

Tot volgende week,

Xx Tamara

  • 09 December 2013 - 17:48

    Janny:

    Hey Tamara......Genoeg spannende dingen meegemaakt lees ik weer....wat heerlijk dat je vader, moeder en je zus al snel naar je toekomen.....dat wordt nog afzien als ze weer weg gaan.
    Maar eerst lekker genieten met elkaar.
    veel plezier......dikke kus weer.
    Gr Janny

  • 09 December 2013 - 17:59

    Lieke:

    Hee tamaar,

    Geniet van je vakantie en alvast heel veel plezier met je ouders en Lisette.!

    X Lieke

  • 09 December 2013 - 20:09

    Mama:

    He Tamaar,
    Ja nog drie nachtjes slapen en dan stappen we in het vliegtuig en dan even niet slapen, ben ik bang, voor we je vrijdagavond/zatermorgen zien!!!
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 11214

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: