Tussen de dolfijnen zwemmen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Tussen de dolfijnen zwemmen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Tussen de dolfijnen zwemmen

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

14 Maart 2014 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

Morgen ga ik dan eindelijk beginnen meermin grote outback avontuur, dus voordat het te laat wordt, zal ik even vertellen hoe de afgelopen week was en hoe het zwemmen met de dolfijnen was natuurlijk!

Dinsdag zou het dan zover zijn, ik zou tussen de dolfijnen gaan zwemmen. Wekker ging om 5 uur af en om 6 uur zat ik bij de tramstop. Toen ging mijn telefoon opeens af, ik kon hem niet vinden en had zoiets wat een raar tijdstip om te bellen. Toen ik hem gevonden had in mijn tas, zag ik het smsje; de trip is afgelast i.v.m. de sterke wind. En of ik even kon bellen. Heb ik natuurlijk weer! Ik was er helemaal klaar voor! Naja toen toch gebeld en het naar donderdag verplaatst, gelukkig kon ik er wel om lachen en keek ik natuurlijk erg naar donderdag uit. Toen ben ik later in de ochtend maar naar de Botanic Gardens gegaan en heb daar lekker zitten lezen. Daarna ben ik naar de bioscoop geweest, ik heb 12 years a slave gezien. Het was echt een hele mooie film!

Woensdag weer een lekker rustig dagje gehad, smorgens eerst met Elena geskyped,wat erg leuk was natuurlijk, maar ook wel erg raar om te realiseren dat ze nu echt in Zwitserland is. In de middag ben ik weer naar de Botanic Gardens gegaan, heb daar eerst een tijdje doorheen gelopen en daarna weer lekker zitten lezen. Wat natuurlijk er relaxed was, maar ook wel een beetje saai.

Gisteren was het dan echt zover! De wekker ging natuurlijk weer vroeg af en had ontzettend onrustig geslapen, bang dat ik me zou verslapen. Maar ik zat optijd in de tram en was niet gebeld. In de tram ontmoette ik een meisje uit België die dezelfde trip ging maken. Bij de boot aangekomen, moesten we gelijk onze wetsuits aandoen, want zodra er dolfijnen gespot werden, moesten we ontzettend snel klaar staan. Al vrij snel zagen we de eerste dolfijn, maar we gingen er niet in omdat we meer grote groepen tegen zouden komen. Later zagen we er meer en konden we het water in, maar op het moment dat ik het water in wilde gaan, riepen ze stop, zwemmers stop. De dolfijnen waren te dichtbij de boot, de mensen die al in het water waren, moesten er weer uit. Het zijn namelijk wilde dolfijnen dus wij mogen ze niet aanraken en de boot natuurlijk ook niet. We moesten in het water ook tussen twee lijnen zwemmen waar we aan vast moesten houden. De boot bleef namelijk varen op de snelheid van de dolfijnen. We gingen weer verder en mochten toen echt het water in, helaas zwommen ze bij de andere lijn dus ik kon ze niet onderwater zien, maar wel bovenwater en dat was echt al heel erg bijzonder om ze zo dichtbij te zien. De volgende keer dat we erin gingen, had ik al iets meer geluk. Ze waren nog steeds voornamelijk aan de andere kant, maar ik zag er nu wel een paar onder mij door zwemmen en we zagen een zeeleeuw. Ik zag hem zwemmen en dacht eerst dat het een dolfijn was die erg snel zwom en daarna kwam hij vlak achter mij boven, dat was echt gaaf en het leek echt net alsof hij dacht van dat zijn vreemde dolfijnen! Haha. Maar de derde poging was de meest geslaagde! Er waren echt zoveel dolfijnen! Ze zwommen naast mij, onder mij door echt ze waren overal! Het was echt zo geweldig om ze te zien er waren ook twee dolfijnen die mij eerst aankeken en daarna op ongeveer armlengte van mij af naast mij zwommen echt geweldig! Ik had dit echt nooit willen missen!!

De rest van de dag, heb ik niet zoveel gedaan en vooral nagenoten! In de avond gingen we nog naar een bar met heel veel mensen van het hostel, wat erg gezellig was.

Vandaag ben ik in de morgen naar de Haighs chocolade fabriek gegaan, er was een rondleiding, wat best leuk was om te zien en vooral ook erg lekker om te zien! Zoveel chocola!! In de middag ben ik gaan inpakken,
Want morgenochtend om half 7 word ik opgehaald om daarna met mij outback trip te beginnen! Ik kijk er echt ontzettend erg naar uit!

De volgende keer zal dus een uitgebreid verslag worden van mijn eerste deel van mijn trip, namelijk van Adelaide naar Alice Springs.

Tot volgende week,

Xx Tamara

  • 14 Maart 2014 - 08:16

    Erik:

    Wat een geweldige belevenis. Iets wat je nooit meer zal vergeten. De foto's die we nu al hebben gezien zijn echt super. Nog 1 dagje in Adelaide en dat je grote reis naar Uluru. Kijken alweer uit naar je volgende belevenissen. Geniet ervan!

  • 14 Maart 2014 - 08:21

    Janny:

    Kunnen we misschien even ruilen? :-)

  • 14 Maart 2014 - 11:50

    Christa:

    Geweldig! Wat een ervaring met de dolfijnen. Geniet er maar lekker van!

  • 16 Maart 2014 - 23:18

    Anika Keijzer:

    jeetje Tamara,

    wat beleef jij veel mooie en bijzondere dingen; GENIETEN met hoofdletters,

    groetjes, Anika
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 11200

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: