Mijn grote droom; outback trip Adelaide-Alice - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Mijn grote droom; outback trip Adelaide-Alice - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Mijn grote droom; outback trip Adelaide-Alice

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

24 Maart 2014 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal,

Hierbij het verslag van mijn super geweldige outbacktrip, iets waar ik lang over gedroomd had!

Het begon afgelopen zaterdag, ik moest al vroeg opstaan en werd toen opgehaald. Gelukkig werd ik samen met 2 anderen van mijn hostel als eerste opgehaald, dus kon een goed plekje in de bus uitzoeken. Nadat we de rest van de groep hadden opgehaald, gingen we echt op pad. De eerste stop was bij een roze meer, het was wel bijzonder om een roze meer te zien, maar helaas was het erg bewolkt, want ik denk dat als de zon zou schijnen de kleur beter te zien is. Daarna reden we door naar Port Germein, waar een van de langste pieren ter wereld is, 1.7 km lang! Nadat we hier overheen hadden gelopen, gingen we na de lunch weer verder. We stopten uiteindelijk in Wilmington, een klein plaatsje in de Flinders Range. Daarna gingen we wandelingen in de Alligator gorge, het was een erg mooie tocht en we zagen ook nog een soort kangoeroe. Toen we terugkwamen hebben we het kamp opgezet. Ik zou in een swag gaan slapen, het is een soort grote slaapzak eigenlijk met een matje erin. Met je hoofd lig je in de open lucht en kan je de sterren bekijken, het was wel erg bijzonder en mooi om de sterren te zien, maar het was die nacht ook wel erg koud en ik was ook wel bang dat er een beest in zou kruipen, is niet gebeurd!

Zondag begon dag twee alweer vroeg (5uur), en het was me toch koud! Ik had al super veel kleren aan, sliep in een slaapzak en de swag, maar voelde me net de ijsblokje en dan waren er ook nog mensen zonder slaapzak! Om 6 uur gingen we dan weer opweg, maar eigenlijk ging iedereen weer verder slapen. Toen ik wakker werd, waren we nergens; er was weg, vlak land en niets anders. We stopten aan de kant van de weg omdat er een gigantische roofvogel van een dode kangoeroe aan het eten was, was wel zielig om te zien maar de roofvogel was ook wel erg bijzonder. Daarna zag ik iets dat op een brievenbus leek, maar ik kon in de verste verte geen huis bekennen! Daarna liepen er ook nog opeens schapen op de weg, snelweg! Daarna vervolgden we onze trip door de outback, en je zag al veel grote soort stenen heuvels voorbij komen. We stopten ergens waar je in de verste Island Lagoon kon zien, dit is een zout meer, het was echt helemaal wit, het was erg apart om dat te zien! Daarna reden we door naar Pimba, een plaatsje rondom een tankstation en hier ligt de origine van een aboriginal mythe over 7 zussen, het zijn nu 7 sterren. We vervolgden onze trip naar Lake Hart, een heel groot zout meer. Dit keer hebben we er ook overheen gelopen, het was heel raar om te realiseren dat je op zout liep, heb het geproefd het is echt zout! Nadat we wat grappige groepsfoto's hadden gemaakt gingen we weer verder. We stopten op een parkeerplaats om te lunchen, er waren helaas echt zoveel vliegen dat het niet leuk meer was, dus had ik een vliegennet voor op mijn hoofd gekocht. Ook waren er 2 gigantische vrachtwagens, ook wel road trains. Ik heb echt nog nooit zoiets gezien, dus ging er natuurlijk even mee op de foto voordat we weer door het niets gingen rijden. We stopten uiteindelijk in Coober Pedy, een stadje dat bekend is door de opal stenen en er zijn dus veel opalmijnen, toen er vroeger nog geen airco was en je daar in de woestijn zit, zijn mensen gaan wonen in lege mijnen, waardoor er nu dus nog veel heuvels te zien zijn, waar nogsteeds mensen in wonen. Wij kregen eerst een rondleiding in zo'n mij, dit was erg interessant. Daarna gingen we naar een kangoeroe weeshuis, maar dit vond ik niet zo bijzonder aangezien ik daar natuurlijk zelf al was geweest toen ik aan het wwoofen was. Na het eten gingen we naar onze slaapplaats, wat een hostel onder de grond was, het was wel erg bijzonder om dat mee te maken.

Maandag weer vroeg op pad, de eerste stop was zonsopkomst bij de Breakways, een soort bijzonder steenformatie, met een erg mooi uitzicht. Daarna het dingofence gepasseerd, het is moeilijk voor te stellen hoe lang het is, het is langer dan de Chinese muur! Daarna gingen we een quiz doen in de bus en mijn team had gewonnen! Daarna stopten we bij de grens van South Australia en the Northern Territory, daar hadden we de lunch, maakten we wat foto's en daarna kreeg mijn team de trofee; een bord met een gezichtje erop. Daarna stopten we bij een aboriginal kunstwinkeltje, waar ik een boemerang heb gekocht! Daarna vervolgden we onze trip richting Uluru. Eerst reden we langs Mt. Conner, deze berg wordt vaak verward met Uluru, wij dachten het ook eerst. Daarna gingen we gingen we pictionary spelen om de ramen van de bus en toen waren we opeens bij Uluru en de camping. We gingen al vrij snel weer weg, want we zouden zonsondergang bij Uluru gaan zien. Het was jammer genoeg echt super druk, er stonden misschien zo 10 tourbussen, mAr het was wel erg bijzonder om te zien. Ik was daarna wat verder doorgelopen, er waren geen andere mensen en ik was dichtbij Uluru en kon de zonsondergang die helaas niet bij Uluru maar wel bij de Kata Tjutas was, het was echt heel mooi om te zien en heel weinig mensen hadden dit gezien, want bij die andere plek stonden de bussen ervoor. Daarna weer terug naar het kamp en weer een nachtje onder de sterren geslapen.

Dinsdag was opnieuw erg vroeg, want we zoutende zonsopgang bij Uluru gaan bekijken! Het was echt super mooi en onvoorstelbaar! Aan de ene kant had je Uluru met de zon en aan de andere kant de Kata Tjutas die door de zon van kleur veranderden! Daarna gingen we een wandeling maken door de Valley of the winds, bij de Kata Tjutas. Het was wel een klimtocht, maar echt ontzettend mooi! Helaas was ik mijn vliegennet verloren dus liep ik met een sjaal rond mijn hoofd, dus het was ook ontzettend warm! Maar zeker de moeite waard. Daarna gingen we terug naar het kamp waar we even naar het zwembad gingen en daarna even naar het plaatsje bij Uluru, het was echt ontzettend klein. Daarna gingen we met de bus naar het culturele centrum over Uluru en de aboriginals. Het eerste gedeelte was echt super interessant! Daarna hebben we een stukje gelopen bij Uluru, dit was de eerste keer dat ik er zo dichtbij was, het was dus wel erg bijzonder! We hebben wat rots schilderingen gezien en wat rots formaties, waar ook weer een aboriginal mythe bij zit. En ook bij een ander stuk, waar algen op zitten, hadden de aboriginals weer een mythe, wa im echt ontzettend interessant vind. Daarna gingen we terug naar het kamp, waar we weer een zonsondergang hadden maar nu van de Kata Tjutas. Dit was natuurlijk opnieuw erg bijzonder.

Woensdag moesten we weer vroeg redelijk vroeg opstaan, want we zouden rond Uluru gaan lopen met zonsopkomst, anders zou het ook te warm zijn. Het was een mooie wandeling en het was echt geweldig om het eindelijk met mijn eigen ogen te zien! Het is zo mooi en onvoorstelbaar groot, echt niet te geloven! Hierna gingen er weer in de bus op weg naar de Kings Canyon. Onderweg hadden we nog wat hout verzameld voor het kampvuur van die avond en op de camping aangekomen zijn we gelijk naar het zwembad gegaan, waar we eigenlijk de rest van de middag hebben doorgebracht. Na het eten een kampvuur gemaakt en lekker marshmallows gegeten! En toen voor de laatste nacht onder de sterren geslapen, het waren nu wel de mooiste van de hele trip dus dat was erg leuk en natuurlijk weer erg bijzonder!

Donderdag was de laatste dag aangebroken. We stonden weer erg vroeg op en reden toen naar de Kings Canyon waar we een hele mooie maar ook lange wandeling hebben gemaakt. Het was af en toe wel klimmen en klauteren, maar het was het allemaal waard, want net uitzicht was echt heel erg mooi! Daarna begon de trip naar Alice Springs, we zijn onderweg nog bij een kamelenboerderij gestopt, maar dit was eigenlijk niet heel bijzonder en iedereen was echt heel erg moe van de hele trip. Savonds gingen we nog met de hele groep uiteten en toen was het toch echt voorbij.

Deze trip is een hele grote droom van mij geweest, die nu uitgekomen is. Het was heel bijzonder om alles te zien en om echt door de outback te reizen. Ik had echt een hele groep en heb het heel gezellig gehad.

Ik zal deze trip echt nooit meer vergeten!

Xx Tamara

  • 24 Maart 2014 - 18:31

    Erik:

    Een herinnering die je nooit zal vergeten. Je droom is uitgekomen, zo lang naar uit gekeken en dan met eigen ogen Uluru zien. Wouwwww
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 11205

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: