Wat gaat de tijd toch snel - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd toch snel - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd toch snel

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 September 2013 | Australië, Clayfield

Toen was mijn tweede week in Australië al weer voorbij, wat gaat de tijd toch snel. Aan de ene kant heb ik het gevoel alsof ik hier al maanden zit, dat ik iedereen al heel lang ken. Aan de andere kant en wanneer ik er aan denk kan ik echt niet geloven dat ik hier nogmaar 2 weken zit!

Afgelopen week was weer een gewone school week, oefenen met alle punten die terugkomen in het examen. Na school gingen we meestal de stad even in en keken we even rond in de winkels.
Woensdag werd ik door mijn gastgezin meegenomen naar een snoepwinkel in de wijk, dit was serieus de grootste snoepwinkel die ik ooit gezien heb, het was eigenlijk meer een snoeploods. Hier verkochten ze zelfs Nederlands snoep, dus hier heb ik even wat van ingeslagen :)
Donderdag was Elena, het Zwitserse meisje, jarig en na school zijn we naar Beach house gegaan. Dit is een soort bar, het was echt super gezellig. Er was allemaal muziek en we waren met super veel mensen. Echt een internationaal gezelschap aangezien we met veel mensen van school waren, dus was erg leuk om dan een beetje over de verschillende culturen te leren en dan kom je er echt achter dat er super grote verschillen zijn.
Dit sloot weer erg goed aan bij het onderwerp dat we op school behandelde, want dit ging ook over de culturen en de cultuurverschillen.
Vrijdag hadden we op school een morning tea met de Cambridge klas. Lekker weinig les dus :)

Zaterdag was het toen zover mijn gastgezin, Elena en ik gingen een dagje naar Noosa. Eerst gingen we naar een soort markt, het was een beetje een toeristenmarkt, maar er waren wel echt leuke kraampjes. Toen reden we door naar Noosa. Elena en ik gingen eerst naar het National Park. Wouw wat was dit mooi. Het was net een paradijsje. De zee was zo blauw en het was in het hele park zo stil, je hoorde vooral de natuur. Er waren 3 baaien met mooie stranden, er zaten hier ook mensen maar toch leek het net of je er alleen was. Bij de tweede baai zagen we een schildpad zwemmen! Toen liepen we iets verder en hoorde opeens een tak breken, we keken naar rechts en zagen daar een hele grote hagedis zitten, helden dat wij waren liepen we snel door. Daarna liepen we naar Hells gate en daar zagen we een groep dolfijnen :)
Toen kwamen we bij een andere baai en dit was echt een mooi strand, maar toen kwamen we er achter dat dit een naaktstrand bleek te zijn, dus toen zijn we maar snel doorgelopen.
We kwamen uit bij een splitsing en wisten niet goed welke kant we op moesten. Gelukkig kwamen we een vrouw tegen die ons de hele verkeerde kant op stuurde, waardoor de wandeling van eigenlijk 2 uur 4 uur duurde;s
We waren dus kapot toen we eindelijk bij het strand van Noosa aankwamen, hebben daar even lekker uitgerust en nog even gezwommen. Daarna liepen we even door Noosa en gingen we naar huis.

Vandaag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan, beetje huiswerk gemaakt en lekker een beetje uitgerust.

Mijn gastgezin is geweldig, ik ben zo blij dat ik hier woon. Het is super gezellig, na school kletsen we altijd even en savonds kijken we met z'n allen tv. Als ik soms verhalen hoor over andere gastgezinnen, waardeer ik die van mij nog meer. Ik kan niet stoppen met zeggen hoe blij ik ermee ben! :)

Morgen begint er weer een schoolweek en ik begin gelijk met 2 dagen toetsen maken. Van het weekend is de afsluiter van Brisbane festival met super veel vuurwerk en verder heb ik nog niet zoveel gepland.

Tot volgende week,
X Tamara

  • 22 September 2013 - 15:05

    Janny:

    Hoi Tamara,
    Wat is het toch heerlijk om mee te genieten van jouw avontuur. Als ik naar je foto's kijk kan ik alleen Zzzzzzooooooooo uitbrengen.
    Wat fijn dat he zo goed klikt met het gastgezin.....dat is wel een hele belangrijk factor voor een geslaagde trip.
    Fijn dat je al vrienden hebt gemaakt....dat is ook altijd fijn. Maar daar zat ik niet echt over in...je bent zelf heel spontaan.
    Je ziet er en klinkt nog steeds erg happy......wat staat die groene jurk je mooi.
    Succes op school....
    Liefs Janny

Tags: Noosa, Strand

Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 11195

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: