Eindelijk zijn ze er dan - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Eindelijk zijn ze er dan - Reisverslag uit Clayfield, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Eindelijk zijn ze er dan

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

18 December 2013 | Australië, Clayfield

Hallo allemaal,

Alweer is er een week voorbij gevlogen!

Dinsdag begon als een rare dag, Elena zou namelijk naar Sydney en Melbourne vertrekken. Ik zal haar namelijk nog 1x zien voordat zij naar Zwitserland teruggaat. Het was dus erg vreemd om gedag te zeggen, ik reed haar naar het vliegveld en na het gedag zeggen, wat ook best wel emotioneel was, was ik nog alleen over. Ik ging nog even naar een winkelcentrumom wat kerstcadeautjes te kopen en heb even lekker rondgelopen. In de middag had ik een film gekeken en jade van school opgehaald en toen eigenlijk niets meer gedaan.

Woensdag begon eigenlijk weer heel erg rustig en keek ik een film. Jade had haar 'slagen' van de basisschool en hier is het normaal om je op te laten maken en mooie kleren aan te doen. Dus ik ging met jade naar de make up, hier vlakbij in een winkelcentrum. Ze was er erg blij en ze zag er erg mooi uit. De rest van de avond heb ik eigenlijk niets meer gedaan.

Donderdag bracht ik in de morgen de auto terug, die Elena en ik geleend hadden om wat dingen te bezoeken. Daarna ging ik samen met Nina naar Chermside, een groot winkelcentrum, om nog wat kerstinkopen te doen. Het was erg gezellig en lekker relaxed, en ik ben geslaag, alles is binnen :). In de avond hebben we weer lekker niets gedaan.

Vrijdag heb ik eigenlijk echt helemaal niets gedaan, gewoon een beetje thuis gebleven en mentaal voorbereid voor de volgende dag.

Want... Zaterdag was het dan zo ver! Mijn ouders en Lisette zouden aankomen. Om 5 uur sochtends stond ik op en reed ik wat later samen met Nina naar het vliegveld. Ik was echt super zenuwachtig en toen moest ik ook nog een tijdje wachten. Maar eindelijk daar kwamen ze, en ik stond daar dan met een kangoeroe, een Australische vlag en TimTams in mijn hand. Het weerzien was heel erg leuk, maar ook wel emotioneel. Toen we allemaal weer bijgekomen waren, gingen we naar huis.
In de middag nam ik ze mee met de CityCat, een soort busboot, naar Southbank. We hebben daar even lekker rondgelopen, het was erg lekker weer, dus konden gelijk van het australische weer proeven, en langs het zwembad geweest en naar Max Brenner gegaan, het chocoladerestaurant waar ik al een keer eerder was geweest. Opnieuw was dit heel erg lekker. Daarna hadden we even door Queen Street Mall gelopen en wat winkeltjes bezocht. Daarna gingen we samen met Nina en Ruby bij Grill'd eten, dat is echt een super lekker hamburger restaurant en eigenlijk een van mijn favoriete plekken om te eten.

Zondag gingen we eerst naar een markt vlakbij waar ik woon. Het is op de plek waar ook paardenrennen gehouden worden, dus dat is ook erg leuk om te zien. Daarna gingen we met de bus naar de stad en hebben we daar eerst de City Hall bezocht, ik was hier nog nooit geweest, maar het was leuk om eens te zien. Van binnen was daar een grote concertzaal en daar kon je ook naar binnen gaan. Daarna gingen we weer even naar de stad en hebben daar lekker rondgelopen. In de avond hadden we thuis een barbecue en hetvwas erg gezellig en lekker weer.


Morgen komt er weer een verslag met alles wat we van maandag tot morgen hebben gedaan, want vrijdag vliegen we naar Cairns!!!

Dus tot morgen!

X Tamara

  • 18 December 2013 - 13:12

    Janny:

    Wat heerlijk dat je ouders er zijn. Dat wordt vast heeeeeeel leuk.
    Veel plezier.
    Janny

  • 18 December 2013 - 13:21

    Erik:

    Wat een voorrecht om hier met elkaar te genieten van al dat moois en warms in het prachtige Australie. Super om kennis te hebben gemaakt met Nina, Jade, Ruby en Scott. Wat een geweldig hartelijke en warme mensen die jou drie maanden een tweede thuis hebben geboden en nu ook voor ons een paar dagen hun deur open hebben gezet. A place to be remember.
    Om alles in een woord samen te vatten: Geweldig!!!

  • 18 December 2013 - 14:13

    Fleur:

    Jaaa Tammie! Geniet van je ouders en je zusje (: ze zijn toch niet de cadeautjes vergeten eh van Roos, Mar en mij? ;) De groetjes!!
    xxxxxxxx

  • 18 December 2013 - 14:49

    Sandra En Corrie Op Het Werk:

    Hallo familie daar "down under" leuk om te lezen dat onze collega Marga goed is aangekomen. Wij houden de boel hier wel draaiende. Vanuit het Veiligheidshuis wensen we jullie 4-tjes super kerstdagen toe en een heel mooi begin van het nieuwe jaar. Groetjes Corrie

  • 18 December 2013 - 21:17

    Anika Keijzer:

    Dat klinkt allemaal heel goed; gezellig met elkaar in zomerse temperaturen. In Vlissingen alles - ondanks een stevige winterwind - onder controle. Geniet van deze bijzondere vakantie.
    Grtjs, ook van Hanne en Bart, Anika

  • 19 December 2013 - 07:46

    Ronald:

    Nog een half jaartje, vliegen wij ook naar Cairns.. Wel een beetje dubbel. Ik kijk er verschrikkelijk naar uit maar over een half jaar is het voor jullie alweer voorbij.. Ik wacht nog wel ff. Veel plezier daar en geniet van alles.. geniet ik eerst van de verhalen

    grt Ronald en Christa

  • 19 December 2013 - 09:27

    Ariane:

    Hallo allemaal,
    Wat fijn dat jullie nu een paar weken bij elkaar zijn op die geweldige plek. Mara eer een geweldige tijd van en alvast hele fijne, en hele speciale feestdagen.
    Rob, Ariane, Suus, Inge en Esmée
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 11194

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: