Veel gebeurd en het tweede deel van mijn reis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Veel gebeurd en het tweede deel van mijn reis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Veel gebeurd en het tweede deel van mijn reis!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik sorry zeggen dat er zo lang niets van mij op mijn blog is verschenen. Nadat mijn ouders en Lisette weer naar huis waren gegaan, heb ik namelijk 10 dagen voor Ruby gezorgd.

Nina moest door familieomstandigheden terug naar huis, Zweden. Aangezien Scottweer moest gaan werken in Townsville kon hij niet voor Ruby zorgen, dus vroegen ze mij. Ik zei gelijk ja en voelde dat dit wel het minste was dat ik kon doen. In deze 10 dagen heb ik geen tijd gevonden om iets te schrijven. Ik was samen met Ruby nog een paar dagen naar Noosa gegaan, naar vrienden van Nina en dit was erg fijn, want het was toch wel alleen zo alleen met Ruby. Alles was goed gegaan en iedereen was erg blij met mijn hulp.

Afgelopen donderdag kwam Nina weer thuis, samen met Ruby en Elena was ik haar en Jade gaan ophalen van het vliegveld . Ik had samen met Ruby een soort bord gemaakt om ze welkom te heten, ze vonden het erg leuk en gelukkig herkende Ruby hen allebei. De dag hebben we verder niet zoveel meer gedaan. Helaas vertrok savonds Elena weer terug naar Zwitserland, het afscheid was erg moeilijk maar ik weet zeker dat we elkaar weer zullen zien in Europa.

Vrijdag was een erg rustig dagje en zijn we alleen naar Chermside gegaan.

Zaterdag gingen we sochtends naar een ander groot winkelcentrum omdat Nina iets moest ruilende daarna hebben we de hele middag in Ikea rondgelopen, wat verassend genoeg erg lijkt op de Nederlandse ikea;).

Zondag was opnieuw een rustig dagje en besloot ik alvast mijn tas in te gaan pakken, zodat ik dat niet op maandag hoefde te doen. Dit zorgde wel voor stress want ik realiseerde me dat ik echt heel veel spullen heb! Ook wilde ik mijn vliegticket naar huis veranderen, opnieuw erg veel stress want om een of andere reden was juni vel duurder om tevliegen en zou ik in plaats van €150 ongeveer €800 moeten betalen om mijn ticket te veranderen. Dit was dus allemaal erg vervelend en waarschijnlijk zorgde de stress er onder andere ook voor dat ik maandag ziek was.

Maandag, mijn laatste dag was dan ook echt verschrikkelijk en ik was echt ontzettend ziek. Ik kon het gelukkig opbrengen om de laatste spulletjes in te pakken, maar savonds begon ik me weer erg slecht te voelen. Ik baalde er allemaal zo van, want had me mijn laatste dag erg anders voorgesteld.

Dinsdag voelde ik me gelukkig beter, dus dat betekende dat mijn tweede deel van mijn reis nu echt kon beginnen en ik naar Sydney kon gaan! Het afscheid van Nina, Jade en Ruby was raar en voelde als geen afscheid, ik denk dat dat komt omdat ik over 3 weken weer terug ben. Helaas begon ik me weer wat slechter te voelen, maar ben toch gaan vliegen. Ik kwam om half 3 aan in Sydney en de vlucht was goed gegaan. Daarna ben ik naar het hostel gegaan, het is echt heel groot, maar wel erg schoon en redelijk mooi. Ik ben iets later samen met een meisje van mijn kamer even boodschappen gaan doen en daarna weer teruggegaan. Toen bleek dat er nog een Nederlands meisje op mijn kamer zat, dus dat is ook wel weer gezellig om ook in je eigen taal lekker te kunnen kletsen. Later die avond heb ik nog lang geklets met een vrouw uit Australië die ook op mijn kamer zat en toen lekker gaan slapen.

En daar zit ik dan nu, op de trap van the Opera House met als uitzicht aan de ene kant the Harbour Bridge en aan de andere kant het CBD van Sydney, mijn blog te schrijven, echt ontzettend raar om te realiseren dat het backpacken nu echt is begonnen.

Ik had vannacht heerlijk geslapen en voel me nu weer erg goed. Ik heb het lekker rustig aangedaan vanmorgen en besloot om Sydney een beetje te gaan verkennen. Helaas is het weer veel slechter dan in Brisbane, het is ontzettend bewolkt en erg koud (21 graden, en ja dat is koud!) maar mijn eerste indruk van Sydney is goed, het is heel anders dan Brisbane en meer te vergelijken met bijvoorbeeld Londen. Het is erg druk en allemaal veel groter. Ik denk dat ik later deze middag nog naar de Botanic Gardens ga en nog even lekker rond ga lopen. Ik hoop vooral dat het weer de komende dagen beter wordt.

(Later die dag) ik ben vandaag dus inderdaad nadat ik een tijd op de trap gezeten had, naar de Botanic Gardens gegaan. Het was heerlijk om daar rond te lopen en je merkt eigenlijk niet eens dat je midden in een grote stad bent. Het was grappig om te zien dat er veel mensen overdag aan het hardlopen waren, want in Brisbane/Queensland zie je dat niet echt omdat het dan gewoon te warm is. Nadat ik een tijd hier heb rond gelopen en het government house en wat fonteinen had gezien, ben ik naar George street gelopen, dit is de grote winkelstraat in Sydney. Ik vond toen de Zara! Mijn eerste Europese kleding winkel sinds bijna 6 maanden! ;) daarna ben ik naar het winkelcentrum Westfield gegaan, dit was erg groot en je kon vanaf daar ook de Sydney Tower opgaan, heb ik niet gedaan. Vervolgens kwam ik uit bij Hyde park en heb ik daar even doorheen gelopen en toen teruggegaan naar het hostel. Mijn eerste indruk van Sydney is erg goed, ookal is het erg anders dan Brisbane vind ik het een erg leuke stad!

Morgen ga ik naar de Blue Mountains, maandag Bondi Beach en woensdag vlieg ik naar Melbourne. Ik heb er echt ontzettend veel zin in allemaal!

Tot de volgende keer!

Xx Tamara

  • 22 Januari 2014 - 07:53

    Erik:

    Brrrrr koud daar zeg. Hier verwachten ze natte sneeuw. Geniet er heel erg van!!!!!!

  • 22 Januari 2014 - 08:58

    Janny:

    Geniet er maar lekker van! X x x

Tags: Sydney

Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 11187

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: