Touren door Queensland - deel 3 - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu Touren door Queensland - deel 3 - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Tamara Kraa - WaarBenJij.nu

Touren door Queensland - deel 3

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Tamara

06 Januari 2014 | Nederland, Vlissingen

Hallo allemaal! Vandaag is iets anders voor jullie, deze keer schrijf ik, Lisette een stukje voor Tamaar haar blog. Ik ga wat vertellen over 27, 28 en 29 december.

Goed. 27 december. Vandaag hebben we de tweede dag van de boottochten met Ocean Rafting gedaan. We hadden gister een tourgids ontmoet, Will. Een geweldige man die compleet gelukkig in het leven stond. Zijn motto was: “ doe wat je leuk vindt om te doen, niet wat je moet doen.” Geweldig toch! Dus ook vandaag haalde hij ons weer op van de camping om naar de ‘haven’ te gaan. Toen we daar aankwamen stapten we op de boot en gingen naar het noorden van de Whitsundays. Eerst een stuk met de boot. Papa, Tamara en ik zaten op de zijkant van de boot dus gingen lekker op en neer. Toen we bij onze eerste stop aankwamen gingen ze eerst weer wat uitleggen over snorkelen enzo.. en toen mochten we het water in. Daar hebben we ongeveer een uurtje gesnorkeld. Er waren super veel mooie vissen die je bijna allemaal kon aanraken, zo dichtbij waren ze! Echt super cool! Ook was er super mooie, maar ook hele rare vormen van koraal. Echt bizar hoe zoiets zomaar in de zee kan ontstaan. De kleuren op alle foto’s blijken dus blijkbaar of gefotoshopt of met een speciale lens gemaakt te zijn dus zo spectaculair waren de kleuren niet, maar alsnog zag je wel als je goed keek dat er kleuren in verstopt zaten. Toen moesten we weer naar de boot en voeren even naar de andere kant van dat eilandje. Daar gingen we ook weer snorkelen. Maar oh wat was dat toch bizar! Je springt vanaf de boot recht in een groep van honderden vissen! En ze gaan overal doorheen. Echt heel erg apart! En eindelijk kwam papa zijn wens dan ook uit! Hij had eindelijk zijn grote vis gezien! Eigenlijk een heel lelijke vis maar wel apart want ook die kwam weer heel erg dichtbij! De zee is zo anders! Echt super gaaf!
Toen gingen we weer met de boot naar whitheaven beach. Daar waren we gister ook al geweest, maar toch is het nog bizar hoe prachtig wit dat strand is en hoe bizarhelder blauw het water is. Toen kregen we een lunch en gingen het opeten op het strand.. tenminste mama ik en tamara. Papa vond het natuurlijk weer heel gaaf om in de zee te gaan eten! Haha! Daarna hebben we gewoon lekker gezwommen en daarna weer terug gevaren naar de haven. Toen we thuis kwamen wilden we fish&chips gaan eten, maar toen kwam onze buurman met het idee om zijn vers gevangen vis te gaan eten met frietjes, dus zodoende hebben we lekker met ze 6en vis en friet gegeten. Daarna hebben we nog in Airlie beach een ijsje gehaald.
Nou toen was het de volgende dag, 28 december. Vandaag hebben we vooral gereden, gereden en gereden. Tamaar en ik zaten altijd met zijn tweeen achterin. Haha wat was dat leuk. Dan zaten we gewoon en gingen gewoon dansen. Allebei op onze eigen en totaal verschillende muziek gingen we raar dansen! Maar ja, en toen. Mama had weer eens een of andere weg uitgekozen die je normaal als toerist niet zou doen. Achteraf logisch bij deze weg. Eerst ging het allemaal prima totdat de verharde weg er mee ophield.. en we over zand en stenen moesten rijden. En waar een riviertje gewoon over de weg heen stroomt waar je dan gewoon doorheen moet. En dat alles natuurlijk ook op een weg waar je met 1 auto’tje net oppast. Op zich is dat natuurlijk geen probleem, alleen is het niet het meest handige met een enorme camper! Dus zijn we bij het eerste beste keerpunt (na genoeg wildernis en een gillende stressende mama) toch maar omgedraaid. Maar nee dat was niet het enige avontuur die dag. We stonden op een camping gelijk aan de zee, je moest ongeveer je benen strekken en je was op het strand. En ja dat vraagt natuurlijk om een avondstrandwandeling.. jongensjongens toch. Eerst was het allemaal leuk en alles. Totdat er een (achteraf) een iniminie krabbetje even voor ons kwam lopen. Nou dat heeft de hele camping wel gehoord hoor! Natuurlijk gaf Tamara mij de schuld dat ze gilde.” Ja ik moest gillen omdat jij gilde!” maar ja nu ik het schrijf, was de waarheid dat Tamara zelf in d’r broek scheet! En oh ja succes met het wild slapen he! Je droom, slapen onder de sterren hemel! Dus na dit avontuur leek het ons toch iets veiliger om lekker dichtbij de camper een boekje te lezen!

Nou nu is het alweer 29 december! Vandaag rijden we van Mackay naar Yeppoon. Dus voor de verandering, weer rijden rijden rijden. Om het wat af te wisselen, hebben we excursie in de grotten gedaan! Echt prachtig! Ook dat dit alles gewoon is ontstaan door puur natuur! De eigenaren van de grotten hebben zelfs in die grotten een soort Cathedraal gemaakt. Echt prachtig, er worden zelfs bruiloften gehouden! Op een gegeven moment deed ze het licht uit om te laten zien hoe donker het was! Nou geloof me, pikke donker! Ze zeggen je zag geen hand voor ogen. Nou je zag een millimeter ver van je vandaan nog niks! Toen zette ze een mooi nummer van de Phantom of the opera op! Echt prachtig! (alweer prachtig) alles klonk zo puur en echt! Hele mooie weerkaatsing. Echt bizar! Toen we naar buiten gingen moest je door een gangetje, waar je nèt doorheen kon! Ik vond het mega eng, maar het was wel apart! Toen we daar weg reden, zagen we (de zoveelste) maar echt enorme bosbrand! Alles was weer bedekt onder de rook! Toen zijn we doorgereden naar de camping in Yeppoon! Ja echt super leuk hoor, ze hadden een camping uitgekozen met een hele grote glijbaan! Echt gaaf! Maar nee helaas, de glijbaan was gesloten. Toen zijn we maar naar het strand gelopen waar je volgens de mensen bij de camping prima kon zwemmen! Nee nee geen kwallen, niks niet! Tot we bij het strand aankwamen en er toch een gevaar voor kwallen bord stond, speciaal in december! Papa en ik wilde toch even zwemmen dus gingen toch de zee in proberen! Nou, dat was achteraf meer, hop er in en hop eruit! We vertrouwden het toch niet echt!
Daarna hebben Tamaar en ik nog even in het zwembad gezwommen, met ongeveer nog 10 andere kleinere kinderen die een of ander raar spelletje aan het spelen waren en de hele tijd door ons heen kwamen. Maar toch hebben Tamaar en ik nog even lekker afgekoeld!(het was hele dag rond de 38 graden) Daarna hebben we lekker vleesjes gegeten van de barbecue en toen lekker nog wat gelezen en toen lekker slapen!

Nou dit was het dan alweer! Tamaar ik wil je nog heeeel heeel heel veel plezier wensen! Ik en papa en mama hebben onwijs genoten dat we deze tijd met jou daar mochten delen! Het was de reis van ons leven! Het was echt een geweldige tijd! Dankjewel!
Ik wens je persoonlijk nog heel erg veel plezier. Je moet er echt van genieten! Deze kansen die je nu gaat krijgen, krijg je maar 1keer! Dus pak alles wat je pakken kan! En denk er bij na, dit doe ik nu en nooit meer dus ik moet er nu van genieten! En je zal denk ik ook wel thuis missen, maar denk dan maar dat je 18 jaar al thuis heb gewoond en nu een paar maandjes niet! Dus treur niet teveel want je moet genieten! Live (leef je leven hoe jij het wilt) love (hou van je leven hoe jij het maakt) laugh ( lach in het leven, daar wordt iedereen, maar vooral jij, het meest gelukkig van) !!
Hele dikke smakkerd kus knuffel ! ik hou super veel van je ! kuskuskus je zussie Lisette!! (btw. Als je me heel erg mist, kijk maar even naar al mijn foto’s/selfies op je Ipad)

  • 06 Januari 2014 - 08:34

    Lisette:

    Prachtige blogpost zeg! Wauw !

  • 06 Januari 2014 - 17:41

    Janny:

    Super hoor Lisette!!!!!

  • 16 Januari 2014 - 14:10

    Fleur:

    Haha, super leuk Lisette! Klinkt allemaal geweldig (: nog super veel plezier Tam! Tot snellos (: en geniet ervan (;
Tamara

Hey, Welkom bij mijn reisdagboek, hier zul je al mijn reisavonturen kunnen gaan lezen.

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 11219

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: